مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: این استان در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) رتبه سوم کشور دارد و در این زمینه امتیازات خوبی را کسب کرده است.

یزدفردا: محمدرضا پاکدل روز چهارشنبه در نشستی با موضوع توسعه یافتگی فاوا در کشور افزود: استان یزد در زمینه زیرشاخص های سطح دسترسی به فناوری اطلاعات رتبه دوم و از نظر میزان استفاده از این فناوری رتبه ششم کشور را داراست. 

وی اظهار داشت: با وجود تراکم کم جمعیتی در استان یزد که از عوامل توسعه ارتباطات است، فرهنگ اعتماد پذیری مردم، سطح تحصیلات، نسبت نخبگان به کل جمعیت و درصد جمعیت دانشجو به کل جمعیت، با تلاش و پشتکار  مدیران بخش دولتی و تعامل و همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی فعال در حوزه ای سی تی استان در ارائه سرویس های مطلوب به مردم  و استقبال مردم از خدمات الکترونیک جایگاه ویژه ای در کشور کسب کرده است.  

پاکدل خاطر نشان کرد: استان یزد در شاخص توسعه اشتغال در حوزه های دانش محور بدون محدودیت جنسیتی، جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر، ایجاد شرایط مهاجرت معکوس و جهش در  استفاده از مزیتهای استان در حوزه‌ های درمان، گردشگری و صنایع کوچک، تمرکز بر اقتصاد دیجیتال را فراهم کرده و در این زمینه گام های موثری برداشته است.   

وی با بیان این که اندازه‌گیری شاخص توسعه یافتگی فاوای استان های کشور با توجه به رشد روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات و فراهم آوردن امکان دسترسی مردم جامعه به این فناوری، حیاتی است، تصریح کرد: این شاخص نقش مهمی در اندازه‌گیری و ارزیابی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توسعه اجتماعی و اقتصادی ایفا می کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا