نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدارش با ترابیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این دیدار مقرر شد فیبر و کابل مورد نیاز شهرستان رفسنجان تأمین شود و مشکلات مخابرت و آنتن دهی تلفن همراه برطرف شود.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حجت الاسلام دکتر حسین جلالی در حاشیه جلسه ای با حضور  فرمانداران شهرستان های رفسنجان و انار و بخشداران دو شهرستان و مدیرکل و معاونان ارتباطات و فناوری استان کرمان در محل فرمانداری رفسنجان در رابطه با مشکلات آنتن دهی در شهرستان رفسنجان اظهار داشت: خصوصی سازی یکی از مواردی‌ست که ضربه بزرگی بر پیکره مخابرات وارد کرده و مانع توسعه شده است که مجلس با تحقیق و تفحص در این زمینه در پی اتخاذ تصمیم بهتری است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط کرونایی موجب شده از مخابرات و اینترنت استفاده بیشتری صورت گیرد، تصریح کرد: در روستاهای شهرستان رفسنجان برخی از والدین مجبورند برای بهره‌مندی از اینترنت، با حضور در خیابان‌های اصلی تکالیف فرزندان‌شان را ارسال یا دریافت کنند.

حجت الاسلام جلالی به‌روز شدن واگذاری تلفن ثابت، ارتقاء سرعت اینترنت به خصوص در روستاها و حذف نقاط کور آنتن‌دهی تلفن همراه را مطالبه جدی مردم دانست و به دیدارش با ترابیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره و بیان کرد: در این دیدار مقرر شد فیبر و کابل مورد نیاز شهرستان، تأمین شود.

وی از روستاها و محله هایی که از آنتن‌دهی تلفن همراه محروم هستند و در زمینه تامین تلفن ثابت مشکل دارند، سخن به میان آورد و گفت: تقاضا داریم زمان مشخصی را برای رفع این مشکلات تعیین کنید و اگر به امکانات و تجهیزاتی نیاز است، تأمین شود.

فصیحی هرندی فرماندار شهرستان رفسنجان هم بر شناسایی و رفع نقاط ضعف ارتباطی شهرستان تأکید کرد.

الهامی مدیرکل ارتباطات و فناوری استان کرمان از ۶برابر شدن پهنای باند از فروردین سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: شهرستان‌های رفسنجان و انار زیرساخت‌های بسیار بزرگ و عمده‌ای دارند و در حوزه فیبر و رادیویی اقدامات خوبی انجام شده است. در رفسنجان در حوزه زیرساخت‌ها مشکل نداریم و مردم هرچه بخواهند از پهنای باند استفاده کنند، مشکلی ایجاد نمی شود.

الهامی از پیگیری نماینده شهرستان‌های رفسنجان و انار تقدیر کرد و گفت: حضور نماینده در وزارتخانه موجب شد، تجهیزات زودتر به استان برسد و تأمین شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان کرمان گفت: رفسنجان دارای زیرساخت مناسب در حوزه تلفن همراه است به روزترین شبکه تلفن همراه در این شهرستان نصب شده و باید بهینه سازی شود و ممکن است چند روز زمان ببرد.

حسینی مدير مخابرات منطقه كرمان با اشاره به اینکه پهنای باند از 12 به 50 گیگابایت در رفسنجان ارتقا یافته، گفت: تجهیزات در ۴۴ نقطه شهرستان رفسنجان تعویض شد چون در مرحله تعویض است برخی از مشکلات وجود دارند اما اگر در نقاط خاصی مشکل وجود دارد باید بررسی شود.

در این نشست توسط نماینده ارتباط تلفنی با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برقرار شد، ترابیان در جواب مسائل مطرح شده گفت: کمبود کابل و فیبر مورد نیاز شهرستان‌های رفسنجان و انار رفع می‌شود.

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا