مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد ضمن اشاره به اهمیت اصلاح و مدیریت مصرف برق در ایام پیک بار سال 1400، از ابلاغ طرح خانه به خانه توسط شرکت توانیر در راستای کاهش مصرف خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد: ابوالفضل اسدی طرح خانه به خانه را پروژه‌‌ای در راستای طرح ملی برق امید دانست و عنوان کرد: این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری به صورت پایلوت و با هدف تبدیل مشترکین خوش مصرف به کم مصرف و مشترکین پر مصرف به کم مصرف و همچنین آشنایی مشترکین بخش خانگی با روش‌های کم هزینه و بدون هزینه بهینه‌سازی مصرف انرژی برق، در حال اجرا و پیاده سازی است.

وی تصریح کرد: در این طرح که به دو بخش اصلی آموزش مجازی و اجرای راهکار‌های کم‌هزینه تقسیم‌بندی شده‌ است، ابتدا مشترکین بخش خانگی در فضای مجازی با روش‌های کم‌هزینه بهینه‌سازی مصرف از جمله روش‌های محاسبه قبوض، طرح ملی برق امید و دسته‌بندی مشترکین از نظر میزان مصرف آشنا می‌شوند.

همچنین با توجه به اهمیت مصرف سیستم‌های سرمایشی به خصوص در فصول گرم سال، برخی راهکار‌های اجرایی این حوزه نیز برای مشترکین اجرا می‌شود.

اسدی با اشاره به هماهنگی انجام شده با دفاتر تسهیل‌گری محلات حسن آباد و پردیسان، انتخاب یک‌هزار مشترک از این مناطق را مورد تاکید قرار داد و افزود: روش‌های کم‌هزینه و بدون هزینه بهینه‌سازی مصرف برق در منازل این مشترکین اجرا و آموزش داده می‌شوند و امیدواریم با اجرای این راهکار‌ها، حدود ۲۰ درصد از مصرف برق مشترکین خانگی کاهش پیدا کرده و از قطع ناخواسته برق جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه هزینه بهینه‌سازی مصرف انرژی حدود یک پنجم هزینه تولید برق است، سازگار بودن اجرای این روش‌ها با محیط زیست و هم راستا بودن با منافع ملی کشور را از دیگر مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

حسین زارعی مجری طرح خانه‌به‌خانه در شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز در تشریح جزییات اجرای این طرح خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگ‌سازی از طریق آموزش مجازی، دوره‌های مجازی برای شهروندان و مشترکین برق خانگی برگزار و روش‌های ساده و ارزان کاهش مصرف برق به آن‌ها آموزش داده شده‌است.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی انجام‌شده با دستگاه‌های استان، پیمانکاران سرویس‌کار کولر، به محلات و منازل مشترکین مراجعه کرده و ضمن ارائه کارت شناسایی، اقدام به اجرای راهکار‌های کاهش مصرف برق کولر‌های مشترکین از جمله نصب سایه‌بان، سرویس کولر و تعویض پوشال‌های کولر‌ها می‌پردازند.

گفتنی است اجرای پروژه خانه به خانه در استان یزد تاکنون به میزان ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا