یک دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت تولید 600 لیتر در ثانیه امروز برای نصب به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) شهرستان میبد منتقل یافت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح فرماندارمیبد گفت: دستگاه اکسیژن ساز اول و یک مخزن با همان ظرفیت با کمک مردم و خیرین خریداری‌شده بود.

وی گفت: برای ساختمان جدیدی که در مردادماه افتتاح شد؛ دستگاه اکسیژن ساز مطرح شد و با رایزنی‌هایی که دفتر آیت‌الله اعرافی از قم داشت و پی گیری‌های که بیمارستان و فرمانداری داشت این اکسیژن ساز هم منتقل شد که امیدواریم کمک بسیار خوبی در شرایط حاد و کرونایی باشد.

دکتر محمدهادی فرحزادی رئیس بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد هم گفت: با اضافه شدن 120 تخت به تخت‌های بیمارستان و با توجه به شرایط کرونایی که در حال حاضر در شهرستان وجود دارد احساس نیاز شد که ما یک دستگاه اکسیژن ساز جدید به سیستیم بیمارستان اضافه کنیم تا در آینده مشکلی برای تأمین اکسیژن بیماران نداشته باشیم.

فرحزادی افزود: دستگاه اکسیژن ساز اول که ظرفیت 600 لیتر در ثانیه تولید داشت توسط مردم و خیرین خریداری شد و این اکسیژن ساز هم که با خرید دولتی انجام‌شده است با پی گیری‌هایی که شخص آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه، فرماندار و دانشگاه علوم پزشکی داشتند امروز برای نصب در روزهای آینده به بیمارستان میبد منتقل شد

وی گفت: با اضافه شدن این دو دستگاه ظرفیت تولید اکسیژن به 1200 لیتر در ثانیه در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد رسید و در کنار آن‌یک مخزن اکسیژن مایه برای ذخیره داریم که دیگر مشکل کمبود اکسیژن نداشته باشیم

این دستگاه اکسیژن ساز با تعرفه دولتی دو میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه دربرداشتن است که از اعتبارات دولتی تأمین‌شده است.

حالا بیمارستان میبد با دو دستگاه اکسیژن ساز و یک مخزن ظرفیت تولید 1200 لیتر اکسیژن در ثانیه را دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا