رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به سنتی که در ماه محرم برای آزادی زندانیان مالی بنا گذاشته شد، گفت: در محرم امسال اصناف و هیئات مذهبی ۶ میلیارد ریال به این امر کمک کردند.

به گزارش یزدفردا: غلامعلی دهشیری، پیش از ظهر دوشنبه در چهارمین نشست هیئت امنای ستاد دیه استان یزد که به منظور بررسی ۱۲ پرونده مددجوی محکوم مالی برگزار شد، از تلاش‌های مدیران زندان‌های استان یزد و مدیر و کارکنان ستاد دیه استان به واسطه جذب کمک‌های خیر مندانه مردم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ایام محرم و صفر تقدیر کرد و اظهار داشت: یکی از بزرگترین و زیباترین اتفاقات نیک، اعتماد مردم به این ستاد مردمی است.

وی افزود: امروز شاهد حضور اصناف مختلف، هیئت‌های عزاداری، افرادی با سن‌های مختلف و اختصاص بسیاری از هزینه ها مانند هزینه مراسم عقد و عروسی و مراسم ختم و نذورات به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی هستیم که نشان از اعتماد بالای مردم است و تمام تلاش این مجموعه باید در راستای حفظ این اعتماد مردمی باشد زیرا یکی از مهمترین سرمایه های این ستاد اعتماد مردم است.

دهشیری ضمن تقدیر از اعضای هیئت امناء ستاد دیه و صدا و سیمای مرکز استان به دلیل حمایت از ساخت و پخش برنامه «نذری ماندگار» در ایام محرم اظهار داشت: با حمایت این دو مجموعه و همت مردم دارالعباده استان یزد مبلغی قریب به ۶ میلیارد ریال در این ایام جمع آوری شد که با این رقم، ۱۳ محکوم مالی در ایام محرم از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به مصوبات شورای تامین در زمینه اختصاص یک درصدی از عوارض حاصل از فروش صنایع به طور ویژه معادن به اصلاح امور مسئولیت های اجتماعی گفت: یکی از مراکزی که باید اصناف و صاحبان مشاغل در آن هزینه کنند، موضوع کمک آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است که این موضوع پیگیری مسولان این ستاد را می طلبد.

وی با تاکید بر نقش ستاد دیه در زمینه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: با ورود یک فرد به زندان، چه آسیبهای زیادی به زندگی و خانواده او و جامعه وارد خواهد شد که تسریع در امور آزادی مددجویان جرائم غیر عمد مالی می تواند این آسیب ها را کاهش دهد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا