مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به بررسی وضعیت صدور مجوزهای بی نام و اعلام فراخوان جذب سرمایه گذار در آینده بر فراهم کردن زیرساخت های طرح های سرمایه گذاری بی نام در استان تاکید کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان: علی نمازی در نشست نمایندگان دستگاههای عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری که با موضوع بررسی وضعیت زیرساخت های طرح های سرمایه گذاری بی نام برگزار شد گفت: باید تمام زیرساخت های لازم در این زمینه از جمله زمین، آب، برق، گاز و غیره آماده باشد.

وی افزود: ایجاد چنین وضعیتی موجب ایجاد اعتماد در سرمایه گذار می شود و او می تواند با فراغ بال و آسودگی خاطر نسبت به سرمایه گذاری اقدام کند و ما باید این اطمینان را به آنها بدهیم.

نمازی با بیان اینکه نمایندگان تام الاختیار دستگاههای اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری قبلا دیدگاههای کارشناسی خود را در خصوص طرح های سرمایه گذاری بی نام ارائه کردند و دلسوزانه پیگیر این موضوع هستند؛ خواستار تلاش برای رفع موانع احتمالی  اجرای این طرح ها شد.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد اظهار داشت: برای صدور مجوزهای بی نام، پیگیری های متعددی انجام و مجوزها به نام شرکت های سرمایه گذار صادر شده است و بعد از اعلام فراخوان و جذب سرمایه گذاری بلافاصله مجوز به نام وی صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجوزهای بی نام، مشوقی برای سرمایه گذار است ادامه داد: در صورتیکه یک طرح سرمایه گذاری بی نام بعد از اعلام فراخوان دارای چند سرمایه گذار باشد باید اعتبار سنجی لازم انجام شود.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری یزد هم در این نشست از اعلام فراخوان جذب سرمایه گذار در مجوزهای بی نام در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این کار برای اولین بار در استان انجام می شود؛ باید با استفاده از تجربه های کسب شده این روند استمرار یابد.

مصطفی سالاری با بیان اینکه تلاش شده تا زیرساخت های لازم انجام شود افزود: در مسیر اولین تجربه استان ممکن است ایرادات و اشکالاتی وجود داشته باشد که باید رفع شود.

وی با اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل سرمایه گذاری در مجلس شورای اسلامی افزود: باید خود را برای اجرای آن آماده کنیم تا مجوزهای در کمترین زمان ممکن صادر شود.

در این نشست نمایندگان تام الاختیار دستگاههای عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد نقطه نظرات و دیدگاههای خود را پیرامون دستور کار نشست، تسهیل در امور سرمایه گذاری و ایجاد شرایط اسان در این بخش بیان کردند.

34 عنوان فرصت سرمایه گذاری بی نام برای اجرای در 169 محل پروژه با حجم سرمایه گذاری 221 میلیارد ریال و اشتغال زایی 16 هزار و 500 نفر تدوین شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا