امام جمعه یزد گفت: دستگاه‌های تبلیغاتی کشور آنچنان فداکاری‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس را برای جوانان زنده نگه دارند که این ارزش‌ها در برابر چشم جوانان رژه برود.

به گزارش یزدفردا: آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز به مناسب چهلمین و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس با گرامیداشت مقام شهدا و امام شهدا اظهار داشت: بسیاری از شما رزمنده، جانباز و آزاده هستید که در مسیر خدا ایستادگی کردید.

وی گفت: قطعا اجر سال‌ها رنج اسارت که شما تحمل کردید، افرادی که کار کردند، شب و روز را در دفاع از دین، امام و اعتقادشان گذاشتند و هنوز هم در صف مقاومت هستند کار و تلاش می‌کنند با خداوند است.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: یادآوری آن روزها، فداکاری‌ها و حرکت‌های ارزشی و خدایی بسیار ضروری و لازم است باید به نحوی این مسائل زنده بماند و در پیش چشم‌های مردم و نسل آینده آشکار باشد و در مقابل چشمان جوانان رژه برود تا از آن درس بگیرند.

ناصری بیان کرد: کسانی که از آن روزها ماندند و یادگار دفاع مقدس هستند باید یاد آن روزها و جنگاوری‌ها را گسترش دهند، شما و همه رزمندگان دفاع مقدس باید معنویت و عظمت آن روزها را ترسیم کنید و نسل آینده را بیدار کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، دستگاه‌های تبلیغاتی در سراسر کشور برعکس خواسته‌های دشمن که قصد دارد آن روزهای دفاع مقدس فراموش شود است عمل کنیم، دشمن نمی‌خواهد حتی عکس رزمندگان و حرفی از آن‌ها نباشد به بهانه‌های واهی مانع از ترویج ارزش‌های انقلاب شود.

ناصری گفت: ما به عکس دشمن باید شروع کنیم و در حرکت‌های اولیه نوجوانان این درس‌های مهم را برای جوانان ارائه کنیم، نه اینکه درس خشونت باشد، بلکه درس فداکاری و احساس مسئولیت است با خدا بودن و با خدا اندیشیدن، درس عظمت و کمال دادن است درس وفاداری به خدا، درس حق، ولایت و حقیقت‌ها در دنیا است، زنده کردن حقیقت‌ها است، اخلاق، گذشت، روش‌های پسندیده و فداکاری نسبت به یکدیگر و مسائل اسلام است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: پایه حرکت کاری ما، رزمندگان، امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و لایت فقیه همه بر یک مبنا استوار است که حرکت کردن برای خدا، یاری دین خدا و قرب به پروردگار است.

وی افزود: یک آیه معروف را که امام پایه کار و حرکت خود قرار داده بود این بود ( انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی..) همین یک موعظه خدا به پیامبر است که قیام کنید برای خدا، این قیام برای خدا به صورت دسته جمعی و یا تنهایی است، که تعابیر و معنای والا و عرفانی بزرگی دارد که امام در موارد زیادی از آن بهره گرفته است.

امام جمعه یزد افزود: حرکت برای خدا، به سوی خدا در کنار هم و تنها انجام می‌شود، حرکت و قیام برای خدا تنهایی هم باید انجام شود پیامبر اکرم، حضرت موسی و عیسی تنها بودند و تنها حرکت کردند و چیزها آفریدند و در دین خدا را ترویج دادند. 

ناصری اظهار داشت: در یکی از شب‌های عملیات بود، به رزمندگان فرصت خداحافظی می‌دادند و فکر می‌کردند، من در تاریکی رد می‌شدم و متوجه شدم که جوانی سر به سجده گذاشته و با خدا زمزمه می‌کند که کی من پیش تو می‌آیم و شهید می‌شوم‌.

وی افزود: فکر کردم این عرفان را این نوجوان از کجا آورده است که محو در وجود خدا شده است در صورتی که زحمت ها و رنج‌ها لازم است تا عالمی اینگونه عارف شود و کسب معرفت کند، مسئولان کشور ما باید به این معنا بیشتر توجه کنند و سرلوحه کار همه ما خدا بشود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا