در شش ماهه نخست سال جاری خوشبختانه با اقدامات خوب کارفرمایان و مدیران استانی و شهرستانی شاهد هیچ گونه اعتراض و تجمع کارگری در سطح استان نبوده ایم. باید بگویم وقتی پای صحبت کارگران، تعاونگران و کارآفرینان بنشینی و برای حل مشکلاتشان وقت بگذاری دیگر شاهد تشکیل تجمعات اعتراضی نخواهیم بود.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد: در شش ماه ابتدای سال جاری 174 نفر از مراجعین شریف استان به صورت حضوری با سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد ملاقات کردند.

عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با این خبر افزود: ملاقات حضوری مسئولین با مردم و مراجعین از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، به خصوص این اداره کل که قشر شریف کارگر، کارفرمایان، تعاونگران و کارآفرینان از مراجعین آن هستند.

وی با تاکید بر این نکته که در یکسال گذشته، بنده و همکارانم همه روزه پذیرای مراجعین هستیم، افزود: علاوه بر روزهای یک شنبه که مختص ملاقات مردمی است، تلاش شده همه روزه پذیرای مراجعین باشیم و مدیران ارشد این اداره کل در تمام اوقات گوش شنوایی برای بیان مشکلات مردم باشند.

تشکری ادامه داد: مباحث روابط کار، سخت و زیان آور، مشکلات شرکت های تعاونی ها، مشاغل خانگی، تسهیلات کرونا و ... از جمله مسائلی است که توسط مراجعین مطرح و به صورت قانونی سعی شده مشکلات مردم شریف استان حل و فصل شود.

وی اضافه نمود: در شش ماهه نخست سال جاری خوشبختانه با اقدامات خوب کارفرمایان و مدیران استانی و شهرستانی شاهد هیچ گونه اعتراض و تجمع کارگری در سطح استان نبوده ایم. باید بگویم وقتی پای صحبت کارگران، تعاونگران و کارآفرینان بنشینی و برای حل مشکلاتشان وقت بگذاری دیگر شاهد تشکیل تجمعات اعتراضی نخواهیم بود.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به اینکه در سال جاری دو جلسه به صورت مستقیم از طریق سامانه سامد استانداری پاسخگوی سوالات مردم بوده ایم افزود: در مجموع 162 فقره نامه از طریق راه ارتباطی سامانه اي و غير سامانه اي در این اداره کل وصول شده که 17مورد شكايت( 10.5درصد) و  145 مورد (89.5 درصد) درخواست مراجعین بوده است. این درخواست ها از طریق سامانه های سامد، پاسخگویی به شکایات (ZRM)، بازرسی کل کشور، مکاتبات دریافتی از نمایندگان مجلس و ... واصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته این اداره کل درخصوص کاهش شکایات و درخواست های مردمی می توان به برگزاري جلسات متعداد با مديريت روابط كار و كارشناسان مرتبط با خدمت بازنشستگي پيش از موعد در مشاغل سخت و زيان آور به منظور اصلاح فرايند اين خدمت و برگزاري جلسات كميته سلامت اداري و صيانت از حقوق مردم به منظور بررسي شكايات واصله اشاره کرد.

وی ادامه داد: بيشترين درخواست نامه هاي واصله از شهروندان درخواست اشتغال و برقراري بيمه بيكاري است. با مقايسه فراواني درخواستها و شكايات واصله از طريق سامانه ها و غير سامانه اي در شش ماهه اول سال جاري و مدت مشابه در سال قبل مي توان به كاهش 42 درصدي درخواستها و شكايات مراجعین به اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت این اداره کل اشاره نمود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا