اولین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم» ویژه دانش‌آموزان، فرهنگیان، معلمان و دبیران که در شهریورماه با همکاری سازمان انرژی هسته‌ای؛ اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش؛ صداوسیما و سایر نهادها و سازمان‌ها، ویژه دانش‌آموزان، فرهنگیان، معلمان و دبیران در تمام مقاطع تحصیلی برگزار شد دانش آموزان میبدی خوش درخشیدند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد در جلسه تجلیل از افتخارآفرینان جشنواره من فناوری هسته‌ای هستم با تبریک این افتخارآفرینی به دانش آموزان میبدی گفت: شما دانش آموزان آینده‌سازان این کشور هستید.

حسین فلاح افزود: ما مسئولین وظیفه‌داریم علاوه بر حمایت از فعالیت‌های علمی شما در افق بلندمدت هم با ایجاد زیرساخت‌های علمی قوی همه شمارا درکشور به‌عنوان نخبگان و فرهیختگان علمی نگه‌داریم.

فلاح گفت: در مقابل شما دانش آموزان که پس از طی فرایند تحصیل به افراد فرزانه و دانشمند و متخصص تبدیل خواهید شد، هیچ‌وقت نباید کشور خود را فراموش و از آن غافل شوید.

فرماندارمیبد تصریح کرد: عزت و عظمت کشور به نیروهای انسانی دانشمند و متخصص در همه ابعاد بستگی دارد بنابراین برای حفظ عزت و سربلندی باید با ادامه تحصیل در تراز انقلاب اسلامی همه شما دانش آموزان بکوشید.

حبیب سقاچی دبیر شیمی شهرستان میبد بابیان اینکه این جشنواره در چهار محور نقاشی، مقاله علمی، روزنامه دیواری و ویدئو برگزار شد گفت: حوزه مقاله پژوهشی در هفت موضوع برق، کشاورزی، پزشکی، فناوری و صنعت و ایمنی هسته‌ای و تاریخچه فناوری هسته‌ای وزندگی نامه دانشمندان هسته‌ای بود گفت: این جشنواره درچهارمحور نقاشی، مقاله علمی، روزنامه دیواری و ویدئو برگزار شد که دانش آموزان ما در حوزه مقاله‌نویسی و پژوهشی که بحث علمی و آینده‌نگری هم در آن وجود داشت شرکت کردند.

سقاچی افزود: در این جشنواره 34 نفر از دانش آموزان شهرستان میبد دریازده گروه شرکت داشتند از دانش آموزان مقاله‌هایشان موردپذیرش هیئت‌داوران قرار گرفت و از این یازده گروه تمامی دانش آموزان جزء صد نفر برتر کشوری قرار گرفتند.

وی بابیان اینکه یکی از گروه‌های ما هم رتبه دوم و گروه دیگر رتبه چهارم را کسب کردند افزود: در حوزه نقاشی هم یک اثر فرستادیم که خوشبختانه همان اثر رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.

سقاچی گفت: درمجموع شهرستان میبد با توجه به تعداد بالای آثار و کیفیت کار توانست رتبه اول شهرستان‌های کشور را به دست بیاورد.

دبیر شیمی شهرستان میبد خاطرنشان کرد: مقاله پژوهشی در هفت موضوع برق، کشاورزی، پزشکی، فناوری و صنعت و ایمنی هسته‌ای و تاریخچه فناوری هسته‌ای وزندگی نامه دانشمندان هسته‌ای بود که ما درسه حوزه اول پزشکی، برق و کشاورزی هسته‌ای کارکردیم.

سقاچی گفت: با توجه به اهمیت این موضوعات و آینده‌ای که دارد ترجیح دادیم که دانش آموزان در این حوزه‌ها کار کنند که علاوه بر یادگیری چگونگی مقاله نوشتن و پژوهش، پیش‌زمینه‌ای هم در پژوهش‌های آینده‌شان در این آیتم‌ها داشته باشند.

در نشستی با فرماندارمیبد و مدیر آموزش‌وپرورش این دانش آموزان مورد تجلیل قرار گرفتند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا