دیدار اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و اعضای جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی یزد با استاندار یزد



اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و اعضای جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی  در یزد با دکتر مهران فاطمی  استاندار یزد دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار دکتر صدرا ابرقویی رئیس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در یزد ضمن تبریک انتصاب آقای دکتر فاطمی اظهار داشت. موفقیت استاندار محترم موفقیت استان خواهد بود چرا که اعتقاد داریم در این برهه حساس از تاریخ و کشور  دولت انقلابی آقای رئیسی باید موفق باشند تا اعتماد کم رنگ شده مردم به نظام و حاکمیت احیاء شود و برای پشبرد اهداف نظام و همچنین پیشبرد اهداف دولت در استان یزد همه گروها باید تمام تلاش خود را بدون هیچ چشم داشتی  به کار گرفته و به منتخب دولت در استان کمک کنند.
دکتر ابرقویی در ادامه افزود: در جلسات  محتلف معیارهای یک استاندار خوب و انقلابی مورد  بحث و تبادل نظر قرار می گرفت که من در اینجا از تمامی کسانی که دلسوزانه پیشنهاد اتی را مطرح می کردند تشکر میکنم  به هر حال تلاش عزیزان قابل تحسین و دست مریزاد به همه بزرگواران عرض می کنم ولی امروز همه گروه ها و تشکل ها باید در راستای اهداف نظام به استاندار منتخب کمک کنند تا مجموعه استانداری بتواند در پایان چهار سال یک کارنامه موفق و دشمن شکن ارائه دهد اینجانب اعتقاد دارم که این نظام حاصل خون شهدای از صدر اسلام از جنگ های بدر و احد و شهدای قبل از انقلاب و بعد از انقلاب می باشد و باید از آن تا حد ممکن پاسداری کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد در راستای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست باید یک بازنگری کلی در روند تولید و سرمایه گذاری در یزد صورت بگیرد. ما باید  برندهای که استان یزد را مطرح کرده اند احیا کنیم ؛ بعنوان مثال در یزد به جای شهرک فولاد باید شهرک نساجی ، شهرک شیرینی، شهرک صنایع دستی با هدف تولید انبوه، شهرک تولیدات و مشتقات ارده، حنا و نوین سازی تولیدات دستی استان، شهرک بهداشت و درمان   گسترش یابد و در تحقق این مهم میتوانیم از ظرفیت بالای دانشگاه ها استفاده کنیم.
 دکتر صدرا ابرقویی خاطر نشان کرد تشکیل شورای عالی استفاده از ظرفیت های معدنی و تولیدی استان در راستای تحقق سرمایه گذاری های مولد و تبدیل مواد به محصول نهایی و همچنین ایجاد شبکه و قطب بندی گسترده با مشارکت تولیدکنندگان و سرمایه گذاران یزدی و دانشگاه ها در راستای حل مشکلات و رونق اقتصادی در استان یزد  و تشکیل شورای شناسایی خبرگان، کارشناسان، مدیران، اساتید، سرمایه گذاران و ... یزدی که در سراسر کشور و خارج از کشور فعال و تاثیرگذار هستند و دعوت از آنان برای کمک و سرمایه گذاری در استان یزد میتواند بخش زیادی از مشکلات اقتصادی و موانعی که بر سر راه توسعه اقتصادی استان هست را برطرف کن.د
دکتر صدرا  ابرقویی در ادامه این جلسه پیشنهاداتی را در زمینه های مختلف به دکتر فاطمی ارائه داد که به شرح زیر می باشد.
1- استفاده از نیروهای جوان در اجرای برنامه ها در استان که در ستادهای انتخاباتی جناب آقای رئیسی سازمان دهی شده بودند؛  اعم جوانان گام دوم و نیروهای مردمی و دیگر تشکل ها؛  با نگرش کادر سازی برای آینده انقلاب و نظام.
2-  تلاش در راستای شفاف سازی؛ یکی از سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی شفاف سازی است که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند؛ در کلام و عمل به دور از هیاهو های سیاسی. در این راستا می توان از ظرفیت نهاد مردمی دیده بان عدالت و شفافیت نیز کمک گرفت.
3- استفاده از تشکل های مردمی و اندیشکده های علمی پژوهشی که در استان شکل گرفته و در حال فعالیت می باشند مثل اندیشکده صفا ( صنعت، فناوری و اقتصاد) و اندیشکده جهش( جهت گیری حقوق شهروندی) و دیگر تشکل هایی که دغدغه کمک به حل مشکلات جامعه را دارند.
4- پیگیری استفاده از نیروهای نخبه و مدیر یزدی در وزارت خانه ها و تشکیلات دولتی در سطح کشور؛ متاسفانه در گذشته در این خصوص کم کاری شده است و لذا برای کمک به منطقه یزد لازم است که در بین تصمیم گیرندگان کشوری، یزدی ها هم نقش بیشتری داشته باشند. جناب آقای فاطمی شما خیلی می توانید در راستا نقش داشته باشید امیدوارم که پیگیری لازم صورت گیرد.
5- در شروع کار باید یک برنامه راهبردی چهارساله و هشت ساله با تکیه بر مشکلات، ضعف ها، قوت ها، تهدید ها و فرصت ها تدوین کنید که در این برنامه ها از چشم انداز، رسالت، اهداف، استراتژی ها  تا تعریف طرح ها و پروژه هایی که باید برای رسیدن به اهداف اجرا شود در برنامه دیده شود.
6- در بخش آب، تکمیل زنجیره های تولید تا رسیدن به تولید نهایی ( End Product)  و استفاده حداکثری از منابع و مواد اولیه استان در راستای اشتغال زایی و کار آفرینی باید در برنامه راهبردی دیده شود.
7- در تهیه و تدوین برنامه ها و طرح ها باید پیوست های لازم با نگرش توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و حفظ سلامت مردم مد نظر جدی و کارشناسانه  قرار گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا