استاندار یزد گفت: هماهنگ نبودن استان‌های همسایه در تنظیم بازار می‌تواند بازار دیگر استان‌ها را دچار مشکل کند.

به گزارش یزدفردامهران فاطمی در ستاد تنظیم بازار استان، با تاکید بر حفظ حقوق تولید کننده و مصرف کننده در تنظیم قیمت ها، گفت: افزایش قیمت‌ها در بازار باید با حساب و کتاب انجام گیرد.

وی با بیان اینکه کوچکترین سهل انگاری در تنظیم بازار می‌تواند چالش‌های زیادی را به دنبال داشته باشد، افزود: باید در تصمیم گیری‌ها پیوست‌های سیاسی و اجتماعی آن را در نظر بگیریم تا دست اخلال گران در بازار کوتاه شود.

استاندار یزد از تشکیل جلسه با استانداران استان‌های همجوار در روز‌های آینده خبر داد و گفت: هماهنگ نبودن استان‌های همسایه در تنظیم بازار می‌تواند بازار دیگر استان‌ها را دچار مشکل کند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد نیز با اشاره به اینکه توزیع مرغ در استان در سیستم ستکا (سامانه تامین کالا‌های اساسی) ساماندهی شده است، گفت: میزان مرغ از مرغداری تا کشتارگاه و فروشگاه در این سامانه ثبت می‌شود.

 سید مسعود عظیمی با اشاره به ثبت بیش از ۱۰۰ تن مرغ در روز شنبه ۲۴ مهرماه در سامانه ستکا افزود: وجه مرغ‌ها در زمان حداکثر ۷۲ ساعت به حساب مرغدار واریز می‌شود که این زمان قبلا یک تا چند ماه به طول می‌انجامید.

وی تصریح کرد: با تکمیل سامانه ستکا و افزودن مصرف کننده به آن، مردم با آرامش خاطر بیشتری برای خرید مرغ به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. سامانه ستکا در توزیع مرغ می‌تواند الگویی برای نظارت بر توزیع دیگر اقلام ضروری مردم در استان و حتی دیگر استان‌ها باشد.

 رئیس سازمان صمت استان یزد هم از چند برابر شدن تیم‌های بازرسی بازار در زمینه تامین و توزیع مرغ خبر داد و گفت: آخرین قیمت مصوب برای هر کیلوگرم مرغ ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که اشد مجازات برای هرگونه تخلف در این زمینه در نظر گرفته شده است.

محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه مرغ و تخم مرغ در استان نداریم، افزود: مصرف روزانه تخم مرغ در استان ۵۰ تن است که مابقی تولید استان به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا