حجت الاسلام صداقت: حفظ اتحاد مسلمین توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد: سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه ایام میلاد رسول مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع)، بهترین فرصت برای تجلی وحدت است، افزود: به مناسبت هفته وحدت برنامه های متعددی از سوی سازمان برنامه ریزی و اجرا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین " مجتبی صداقت " با تبریک ایام هفته وحدت و ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: هفته وحدت از ایام مهم و تاثیر گزار در تاریخ و منشاء آثار و برکات زیاد در جهان اسلام است و در شرایطی که جهان اسلام با تهدیدها و تخریب های مستکبران و عوامل نفوذی آنها مواجه است، همه وظیفه دارند با حفظ اتحاد مسلمین توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

وی اعلام کرد: به این مناسبت جشن بزرگ "خورشید خلقت" با اجرای تواشیح گروه مجمع قاریان و حافظان استان، مداحی و  نورافشانی اول آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در تکیه امیر چقماق برگزار خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه فرهنگسراهای نقاط مختلف شهر با اجرای برنامه ها و جشن های متنوع از هفته وحدت استقبال گرمی کرده اند گفت: فرهنگسرای ساداتی به مدت دو شب با اجرای برنامه های فرهنگی، برگزاری مسابقه برای کودکان، پشت نویسی ماشین و ... می پردازد. همچنین فرهنگسرای باب الحوائج جشن بزرگ میلاد را در فضای باز فرهنگسرای بانو را اول آبان ماه برگزار خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صداقت در ادامه گفت: فرهنگسرای امیرالمومنین در محله آزادشهر در شب میلاد و فرهنگسرای امام حسن (ع) در محله اسکان در روز میلاد برنامه جشن بزرگی را با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای برنامه های شاد و متنوع برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که " امروز روز اتحاد دنیای اسلام است و وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) مهم‌ترین نقطه ایجاد وحدت است" افزود: همچنین در نقاط مختلف شهر مراسم جشن و سرور با حضور اقشار مختلف مردم از جمله مسجد ولایت صفاییه، مسجد امام رضا(ع)، جشن در دارالمهدی و جشن وحدت در آزادشهر پیش بینی شده که با  مشارکت گروه‌های مردمی و تشکل‌های مذهبی و با  توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین  صداقت با اشاره به برگزاری جشن وحدت با حضور اقشار مختلف اهل تشیع و تسنن در محله صدرآباد گفت: در این مراسم گروه فرهنگی جهادی مبشران از قم به اجرا پرداختند. اجرای گروه سرود "انوار النبی" اتباع افغانستانی، اجرای برنامه‌های شاد متنوع، برگزاری مسابقه، اجرای نمایش عروسکی از دیگر بخش های این جشن بود.

وی همچنین به برگزاری جشن هفته وحدت در محله حسن آباد اشاره کرد و افزود: در برگزاری این جشن مجموعه های مردمی نقش داشته و  اجرای گروه سرود ، اجرای برنامه‌های شاد متنوع، برگزاری مسابقه و اجرای نمایش عروسکی از  بخش های آن بود.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی با اشاره به برگزاری مراسم ملاقات مردمی مقام های ارشد قضائی استان به مناسبت هفته وحدت در مسجد و حسینیه فاطمیه محله صدرآباد یزد،  بیان کرد: در این برنامه که با حضور چشمگیر مردم و با برپایی ایستگاه مشاوره حقوقی و قضائی در این مکان برگزار شد، مقامات و مشاوران قضایی استان ضمن ملاقات با مردم، پای صحبتها و مشکلات آنها نشستند.

وی گفت: همچنین به مناسبت هفته وحدت سلسله کارگاه های «سبک زندگی انسانی» با سخنرانی استاد «محمد شجاعی» در دو محور کارگاه خانواده با عنوان «نقش شادی در سبک زندگی انسانی» در روز اول آبان  و کارگاه بانوان با عنوان «نقش زن در رشد و تعالی خانواده» در روز دوم آبان در سالن آمفی تئاتر دانشکده حضرت رقیه (ع) واقع در منطقه آزادشهر به مناسبت هفته وحدت برگزار خواهد شد.

وی  همچنین برگزاری جشن وحدت ویژه بیماران اعصاب و روان را در کلینیک اعصاب و روان بهمن یادآور شد و افزود: فضاسازی شهری و برگزاری همایش دوچرخه سواری از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در هفته وحدت است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا