زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

خان‌عمو با صدتا به‌به و آفرین از اقدامات و ابتکارات دولت جدید گفتند: خبرداری حاج محسن دعوتنامه سرگشاده برای ایرانیان خارج‌نشین فرستاده ‌که خانه‌دار، بچه‌دار، سرمایه‌دار، زنبیل را پر از نقدینه، سیمینه، زرینه کن و بردار و بیا که اینجا همه چشم براه شما هستند می‌خواهیم خبرهای خوش به مردم بدهیم.

با خنده گفتم: فردای ورودشان سردار دایم‌النامزد نگوید که آنچه گفتم (عملیات فریب) بوده یا سکانس دوم پروژه توسعه اقتصادی بر محور (گروگان‌گیری و آزادی در برابر دلار) نباشد؟ خان‌عمو عصبانی شده رفتند روی کانال ناسزا گفتن و گفت: ای اجنبی‌پرست خوراک رسانه بیگانه پز! ای بلندگوی رسانه‌های معاند! خفه! چشم دیدن موفقیت‌های دولت مردمی و ابتکاراتشان‌ را ندارید خلایق هرچه لایق!

گفتم: جان خودم این دو جمله عین عبارت خودشان است من از دولب مبارک شنیدم. خان‌عمو گفتند‌: بابا هموطنان بیایند اینجا در بورس ساختمان‌سازی و پروژه‌های نفتی سرمایه‌گذاری کنند. گفتم: حتما توقع دارید دلار بیاورند، ریال بگیرند آخر سال ریالشان ده‌شاهی شده یا بگذارند در بورس و صندوق‌های اعتباری بگویند بورس قرمز یا صندوق ورشکست شده برای پرکردن اوقات فراغت بروند جلو بانک مرکزی تظاهرات کنند.

خان‌عمو گفتند: غلومی دیدم ایستادن و توقف بی‌جا مانع سلامت است ولی بین راه فکرش کردم از عدالت دور است ما همگی در رفاه و رونق، هموطنان در فرنگ در عسر و حرج بیایند شریک شویم!!!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/2ucaw
  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا