با تفاهم نامه سه جانبه صورت گرفته بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح، دانشگاه اردکان و‌ وزارت راه و شهرسازی، آرزوی دیرینه دانشگاه اردکان تحقق یافت و ۷۷,۰۰۰ مترمربع از اراضی ضلع شمال غربی دانشگاه اردکان به این دانشگاه واگذار گردید.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه اردکان: در نشستی که با حضور رییس دانشگاه و‌ معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه در دفتر فرماندهی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار امیرعلی حاجی‌زاده برگزار گردید، ۷۷ هزار مترمربع از اراضی ضلع شمال غربی که در اختیار نیروی هوافضای سپاه پاسداران بود، برای ساخت فضاهای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی به دانشگاه اردکان واگذار گردید.

دکتر فاطمه بهجتی اردکانی در ابتدای این نشست به ارائه گزارش عملکرد دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و فرهنگی پرداخت و افزود: دانشگاه اردکان در سال‌های اخیر در رتبه‌بندی‌های ملی و بین المللی رشد چشمگیری داشته و توانسته است با تلاش و‌ همت ستودنی همه همکاران و مجموعه مدیریت پرکار و‌ باانگیزه، کارنامه درخشانی در تمامی بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی، عمرانی و اداری به ثبت برساند.

دکتر بهجتی اردکانی در ادامه سخنان خود خاطر نشان ساخت: این دانشگاه علیرغم موفقیت در تمامی زمینه‌ها، از نظر وسعت و مساحت زمین با کمبود مواجه است و با استانداردهای سرانه فیزیکی مناسب برای هر دانشجو فاصله دارد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده که به همراه دو تن از معاونین حقوقی و املاک خود در این جلسه حضور داشتند، عملکرد دانشگاه اردکان را قابل تقدیر و ستایش دانستند و به اهمیت شاخص آموزش در رشد و ‌توسعه همه جانبه کشور اشاره کردند.

وی با توجه به درخواست و‌مکاتبات رئیس دانشگاه، همچنین جلسه تشکیل شده در تاریخ ۲۳/۳/۱۴۰۰وبازدید میدانی معاون مهندسی نیروی هوافضای سپاه از اراضی و‌تشریک مساعی در خصوص موضوعات مورد درخواست دانشگاه و باعنایت به نیاز مبرم دانشگاه جهت گسترش فضاهای علمی، آموزشی، فرهنگی و‌ ورزشی همچنین در راستای رسالت سپاه پاسداران در جهت حمایت از ارتقاء دانش و ‌تخصص جامعه علمی کشور، دستور لازم برای اخذ تفاهم‌نامه را صادر و در پایان جلسه تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای امضا شد تا برای ادامه فرایند واگذاری، به تایید مدیر کل مسکن و شهرسازی استان یزد نیز رسانده شود.

شایان ذکر است رئیس دانشگاه در نشست جداگانه‌ای که در ادامه در محل اداره کل مسکن و شهرسازی استان یزد برگزار شد به تشریح تفاهم‌نامه‌ مذکور پرداخت.

در این جلسه مهندس یادگاری، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان یزد پس از بررسی دقیق سوابق پرونده مذکور و به منظور کمک به توسعه کمی و کیفی آموزش عالی شهرستان اردکان و با هدف اجرایی شدن این امر مهم و ضروری، تفاهم‌نامه سه جانبه مذکور را امضا نمود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا