امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: بی قانونی و نظم شکنی چیزی جز خسارت و سوار شدن جریان ضد انقلاب بر این موج ها نصیب ما نخواهد کرد.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با تاکید بر اینکه ضرورت دارد بسیج موضوع تربیتی و کادر سازی را به شکل ویژه در برنامه های خود قرار دهد، اظهار داشت: البته اکنون در قالب حلقه های صالحین برنامه هایی با این رویکرد در حال انجام است اما عمق بخشیدن و به روز رسانی شیوه های آموزشی، پرورشی و عقیدتی در این راستا می تواند موثر واقع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات کشور عنوان کرد: برای حل مشکلات اقتصادی کشور یک راه بیشتر وجود ندارد و آن اداره کردن کشور به دور از گرانی است و امروز کشور ما دارد گران اداره می شود.

موضوع حقوق های نجومی پایان ندارد

مدرسی ادامه داد: هزینه کشور داری بالاست، نزدیک ۸۰ درصد اقتصاد ما وابستگی دولتی دارد، حقوق نیروهای دولتی دو سه برابر بخش خصوصی است، گاهی وام های آنچنانی به برخی افراد داده می شود و موضوع حقوق های نجومی که گویا پایانی هم ندارد و رئیس جمهور نیز اخیراً بر رسیدگی و حل این موضوع تاکید کردند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: یکی از راه های حل بحران اقتصادی این است که ما کشور را ارزان تر اداره کنیم و با دولتی کوچک تر و چابک تر اداره کنیم که یکی از راه های چابکی دولت این است که بودجه بسیاری از بخش ها را می توان بر اساس عملکرد و نتیجه آنها تخصیص داد.

وی افزود: امروز بودجه های دستگاه های اجرایی ما بر اساس عملیات آنها تنظیم شده است نه بر اساس نتیجه و حاصل و البته علاوه بر اصلاح ساختار بودجه ای نظارت دقیق و مداوم دستگاه های نظارتی نیز دارای اهمیت است.

همه باید در زمینه آب تابع قانون باشیم

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل آب استان یزد اظهار داشت: در موضوع آب و اتفاقاتی که درباره خط لوله انتقال آب شرب به مردم کویرنشین یزد تکرار می شود، چند نکته لازم به توجه است؛ همه باید تابع قانون بوده، نظم و مقررات را رعایت کنیم و با بی قانونی و نظم شکنی چیزی جز خسارت و سوار شدن جریان ضد انقلاب بر این موج ها نصیب ما نخواهد شد.

وی افزود: مطالبات به حق مردم در سراسر کشور باید پاسخ داده شود و در کنار توجه به مطالبات نیاز است در صنعت و کشاورزی نیز به موضوع پساب ها توجه شود و استفاده درست از این موضوع صورت گیرد و مجوز جدیدی برای صنایع آبخواه در نظر گرفته نشود و به سمت دانش بنیان ها و صنایع سبز حرکت کنیم.

تجمع برای آب فقط باید در قالب نماز باران باشد

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: امروز هم اگر تجمعی باید صورت گیرد، در قالب نماز باران باشد و همه ما با افت نزول برکات آسمانی مواجه هستیم و می‌دانیم در صورت بسته شدن راه‌ها خدای متعال دو راه را برای ما بازگذاشته و خود او هم دو راه را برای ما امر فرموده راه اول راه آسمان و راه دوم راه زمین است راه آسمان راه دعا و راه زمین راه سجده است و هر دوی اینها در قالب نماز باران محقق می شود.

وی از مسئولان استانی و کشوری که در حال تلاش برای تامین نعمت امنیت و برقراری آب به ویژه آب شرب هستند، قدردانی کرد و گفت: امیدواریم هر تصمیمی که گرفته می شود، منافع هر چهار استان در آن لحاظ شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا