رئیس مجمع نمایندگان استان یزد: صدور مجوز در دهه‌های گذشته در دشت یزد - اردکان سبب ایجاد توسعه نامتوازن و بدون هدف و نقشه راه در این منطقه شده است.

به گزارش یزدفردامحمدصالح جوکار در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان اشکذر با بیان اینکه مطالبات زیست محیطی همواره به عنوان یکی از دغدغه‌ها و مطالبات به حق مردم شهرستان اشکذر بوده است، گفت: در جلسات شورای برنامه ریزی استان همواره بر ممنوعیت صدور مجوز جدید برای واحد‌های آلاینده تاکید شده و به عنوان یک مصوبه بوده است.

وی افزود: متأسفانه این موضوع در حد مصوبه مانده و هیچ گونه اقدامی انجام نشده و همچنان صنایع آلاینده در این کریدور مجوز ساخت می‌گیرند.

نماینده یزد و اشکذر اعتراض مردم مبنی بر توقف احداث صنایع جدید آلاینده را حق توصیف کرد و ادامه داد: صدور مجوز در دهه‌های گذشته در دشت یزد - اردکان باعث ایجاد توسعه نامتوازن و بدون هدف و نقشه راه در این منطقه شده است.

جوکار تاکید کرد: استقرار صنایع آلاینده و پرآبخواه در اشکذر بیش از ظرفیت بوده و بر این اساس باید در راستای حمایت از صنایع هایتک و بدون آلاینده که مورد خواسته مردم است برنامه ریزی و در عمل اقدام شود.

وی گفت: احداث صنایع جدید در شهرک صنعتی فولاد باید متناسب با اساسنامه این شهرک و در ردیف صنایع پایین دستی فولاد و نورد باشد و مسئولان شهرستان بویژه فرماندار شهرستان بدون هراس در برابر نقض قوانین ایستادگی کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان افزود: امروز باید در کنار تأمین زیرساخت‌های روستاها، شناسنامه‌ای برای تمامی روستا‌های شهرستان تهیه و برای هر روستا برنامه‌هایی برای ماندگاری جمعیت تهیه و اجرایی شود.

فرماندار شهرستان اشکذر هم استقرار برخی صنایع در شهرک فولاد را مغایر اساسنامه احداث صنایع این شهرک عنوان کرد و گفت: بنده مخالت خود را به عنوان نماینده دولت در شهرستان با احداث صنایع جدید آلاینده در جلسات متعدد کمیسیون ماده ۱۱ اعلام کرده ام.

هادی‌نسب ادامه داد: متأسفانه ظرف مدت ۶ ماه بیش از ۳۰ شرکت تولید کاشی و سرامیک از نهاد‌های استانی مربوطه بدون کوچکترین هماهنگی و اطلاع شهرستان مجوز دریافت کرده‌اند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا