نشست ستاد مدیریت انرژی زمستان ۱۴۰۰ با حضور نمایندگان صنایع بالای ۵۰ مگاوات استان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدفردا:  در این نشست که با توجه به محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها در فصل سرما و به منظور هماهنگی و برنامه ریزی مدیریت انرژی زمستان، به ریاست سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با حضور محمدرضا علمدار رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان برگزار شد، هماهنگی لازم برای برنامه ریزی محدودیت صنایع در زمستان 1400 صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان یزد در حضور نمایندگان صنایع بزرگ استان، کوشش مجموعه صنعت برق استان جهت تداوم تامین برق این صنایع را یادآور شد و افزود: شرکت برق منطقه‌‌ای یزد تمام تلاش خود را برای جلوگیری از قطع برق صنایع به کار گرفته تا صنایع استان یزد بتوانند تا حد ممکن به ادامه تولید بپردازند.

وی با اشاره به استخراج دقیق و کلی آمار تولید و نیاز مصرف برق استان و محدودیت‌های موجود در روز های آتی خاطرنشان کرد: بر این اساس، نشست هماهنگی و هم‌فکری در خصوص محدودیت‌های اعمال شده برگزار شده تا بتوانیم با تعامل و نظر صنایع و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، برنامه کاهش مصرف و مدیریت بار این صنایع را در نظر گرفته و محدودیت‌های پیش‌رو را با کمترین مشکل و آسیب، پشت سر بگذاریم.

ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز با اشاره به اینکه به دلیل برخی از محدودیت‌های خارج از حوزه وزارت نیرو و مصوبات مشترک با وزارت صمت، سقف مصرف برای صنایع استان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: لازم است برای تامین برق پایدار و جلوگیری از فروپاشی شبکه، صنایع استان، صنعت برق را برای گذر از این مشکلات یاری نمایند.

وی ادامه داد: براین اساس علاوه بر انجام مذاکرات لازم با شرکت توانیر، دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز برای رعایت سقف محدودیت‌های تعیین شده با شرکت‌ها و صنایع استان مذاکره و تعامل داشته تا ایام حساس پیش‌رو با برنامه ریزی مناسب پشت سر گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت برق استان یزد برای عبور از شرایط سخت کنونی در ایام سرد باقیمانده و همچنین جلوگیری از قطع ناخواسته برق، تمامی تلاش خود را به کار خواهد بست.

در ادامه این نشست نیز نمایندگان صنایع استان ضمن بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود برای مدیریت بار در ایام پیش‌رو و سال‌های آینده، میزان و نحوه همکاری صنعت خود در ایام باقیمانده زمستان ۱۴۰۰ را اعلام کردند تا با هماهنگی مسئولین استان، برنامه‌ریزی لازم برای گذر از پیک انرژی زمستان ۱۴۰۰ با حداقل فشار بر روی تولید و صنعت صورت بگیرد.

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا