با درگذشت حجت الاسلام آخوندی امام جمعه زردین، نماز جمعه در این منطقه برگزار نمی‌شود.

به گزارش یزدفردامردم زردین با امضای طوماری با اشاره به اقامه ۴۰ سال نماز جمعه در این منطقه از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خواستند جایگاه نماز جمعه در این دهستان حفظ شود.

در این نامه آمده است: چه بسیار اختلافات خانوادگی که با یک اشاره امام جمعه به حلاوت گراییده، چه بسیار اختلافات مالی و ملکی که به نفس قدسی امام جمعه به مودت تبدیل یافته و چه مشکلات اداری مردم که با پیگیری امام جمعه حل شده است.

شاید نتوان نقطه‌ای در کشور را همانند زردین یافت که نهاد روحانیت اینچنین در بافت هویتی زندگی مردمان آن عجین شده باشد. کافی است در هر کوی و برزن این خطه از پیر و جوان بپرسید، مطمئنا کمترین اشارتی که دریافت خواهید کرد، برپایی نماز جمعه است.

ما اهالی دهستان زردین و امضاکنندگان طومار انتظار داریم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با توجه به وضعیت منحصر به فرد و خاص دهستان و سابقه طولانی مبارزاتی، ارادت مردم به روحانیت و همچنین بصیرت و دینداری، تاخیر در معرفی امام جمعه دهستان را جایز نشمرده و جایگاه ویژه امام جمعه در این خطه را ورای موقعیت‌های موجود در سایر نواحی ارزیابی کند.

گفتنی است حجت الاسلام آخوندی امام جمعه زردین پنجشنبه هفته گذشته دارفانی را وداع گفت و روز جمعه در گلزار شهدای زردین به خاک سپرده شد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا