جلسه هماهنگی در راستای سامان‌دهی تفرجگاه سخوید با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، سرپرست فرمانداری شهرستان تفت و جمعی از مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط در فرمانداری تفت برگزار شد.

"محمدعلی اعتباری" مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در جلسه هماهنگی سامان‌دهی تفرجگاه سخوید بیان داشت: با توجه به بازدید استاندار محترم یزد از منطقه تفرجگاه سخوید و دستوراتی که در راستای سامان‌دهی این منطقه در این بازدید صادر شد؛ جلساتی در استان پیرامون این موضوع برگزار و وظایفی برای تعدادی از دستگاه‌ها مشخص شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تصریح نمود: سامان‌دهی این منطقه با همکاری بین دستگاهی امکان‌پذیر است و باید با فراهم نمودن زیرساخت‌های مناسب محیطی سالم و ایمن برای تفریح خانواده‌ها فراهم شود.

اعتباری افزود: این منطقه به شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش نیر واگذار خواهد شد و طرح جامع تهیه‌شده توسط این شرکت در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت تا نقطه نظرات خود را برای اعمال در این طرح اعلام نمایند.

این مقام مسئول گفت: در حوزه مسائل فرهنگی نیز نیاز است اقداماتی در راستای سالم‌سازی این منطقه صورت گیرد تا خانواده‌ها با آرامش و بدون دغدغه در این مکان حضور یابند و این مستلزم همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی است.

"محمد دهشیری" در این جلسه خاطرنشان کرد: در ابتدای مسئولیت سامان‌دهی منطقه برف‌گیر سخوید در دو بعد کوتاه‌مدت و بلندمدت در دستور کار قرار گرفت و تاکنون با برگزاری جلسات و اجرای مصوبات سعی در سامان‌دهی این منطقه تفرجگاهی شهرستان تفت هستیم.

سرپرست فرمانداری تفت گفت: با توجه به فاصله زمانی مناسب تا زمان حضور مردم در این منطقه در زمان بارش برف در سال آینده باید از این فرصت نهایت استفاده را برده و تا سال آینده مشکلات این منطقه به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد با برگزاری جلسات در بازه زمانی دوماهه پیشرفت مصوبات را بررسی نماییم و موانع پیش روی احتمالی سامان‌دهی این منطقه نیز با همکاری بین دستگاهی رفع شود.

دهشیری افزود: آزادسازی مسیر فیض‌آباد – سخوید در دستور کار است و با برگزاری جلساتی با دهیاری‌های این مناطق با محوریت بخشداری‌ها این موضوع بررسی خواهد شد.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت بیان داشت: با واگذاری این منطقه به شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش نیر به‌عنوان متولی، هماهنگی برای اجرای مصوبات جلسات استانی و شهرستانی سامان‌دهی این تفرجگاه با محوریت این شرکت خواهد بود و سعی خواهیم نمود از اعتبارات تخصیص‌یافته برای سامان‌دهی این منطقه به شکل بهینه استفاده نماییم.

سرپرست فرمانداری تفت ادامه داد: جداسازی پارکینگ با قرار دادن نیوجرسی و تراشه‌برداری کوه برای ایجاد فضای مناسب پارکینگ ازجمله اقداماتی است که در این منطقه در حال اجرا است.

ساخت مکانی برای استقرار نیروهای امدادی، انتظامی و فرهنگی، فراهم نمودن مکانی برای فراهم شدن امکان استفاده از اورژانس هوایی در مواقع موردنیاز، ایجاد جاده سلامت در حاشیه این منطقه ازجمله موارد دیگری بود که سرپرست فرمانداری تفت از برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن آن توسط دستگاه‌های ذی‌ربط خبر داد.

دهشیری در پایان به گردشگر پذیر بودن شهرستان در ایام سال اشاره و تصریح نمود: با توجه به حضور جمعیت شناور از مناطق مختلف استان در شهرستان و امکانات محدود شهرستان در راستای خدمات‌دهی به این جمعیت نیاز است مسئولان استانی نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته و با تخصیص امکانات و اعتبارات موردنیاز مسئولان شهرستان را در راستای خدمات‌دهی مناسب به جمعیت شناور یاری رسانند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا