در پی اظهار نظر مقامات امارات متحده عربی بهای نفت برنت روز پنجشنبه نزدیک به پنج درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، روند صعودی بهای نفت برنت در پی اظهارات مقامات اماراتی که امید به افزایش تولید نفت توسط اعضای اوپک را کاهش داد به روند صعودی خود ادامه داد.

امروز (پنجشنبه) بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه ۴.۹۶ درصد افزایش یافت و هر بشکه ۱۱۶ دلار و ۶۵ سنت معامله شد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز برای تحویل در ماه آوریل با ۴.۱۱ درصد افزایش، بشکه ای ۱۱۳ دلار و ۱۷ سنت معامله شد.

دیروز (چهارشنبه)، تحت تاثیر پیشنهاد دیپلماتیک رئیس جمهوری اوکراین و گمانه زنی ها در مورد احتمال افزایش تولید نفت توسط اوپک، بهای نفت برنت ۱۳ درصد و نفت وست تگزاس ۱۲ درصد کاهش یافته بود.

اما امروز امارات وزیر انرژی و زیرساخت های امارات «سهیل» المزروعی اعلام کرد که ابوظبی به توافق اوپک و مکانیسم ماهانه آن برای کنترل تولید متعهد است.

دیشب «یوسف العتیبه» سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن گفته بود که موافق افزایش تولید نفت در اوپک است.

«ریکاردو اوانجلیستا» تحلیلگر ( ActivTrades) می‌گوید: پیام‌های ضدونقیض که بازار را در عدم اطمینان از موقعیت واقعی رها می‌کند، شرایطی را ایجاد می‌کند که می‌تواند به نوسانات بیشتر قیمت منجر شود.

بر پایه این گزارش از کشورهای تولیدکننده نفت خواسته شده تا مانع افزایش بهای طلای سیاه تحت تاثیر جنگ در اوکراین شوند؛ به ویژه زمانی که آمریکا و انگلیس تصمیم گرفتند واردات نفت از روسیه (دومین صادر کننده در سطح جهان را) به دلیل حمله نظامی به اوکراین تحریم کنند.

کشورهای اوپک پلاس در آخرین نشست خود با وجود افزایش قیمت نفت، به افزایش تولید اندکی تن دادند. تولیدکنندگان نفت ممکن است در نشست آینده خود که ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) برگزار می شود، به افزایش بیشتر تولید راضی شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا