زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

چندی است معترضان از بازنشسته گرفته تا شاغل از معلم و کارگر تا دادگسترچی‌ها و… در بعضی از شعارهایشان وحدت نظر و کلام دارند و شعار می‌دهند (نه مجلس، نه دولت، نیستند به فکر ملت).

زبان‌دراز مخالف است و آن را از القاهای دشمن همیشه مقصر از نوع غربی آن (نعوذبالله) امّا «نه شرقی» آن می‌داند. دلیل ادعایم چیست؟ لطفاً همین الان به پیامک‌های ارسالی طی هفته گذشته نگاه کنید هر روز علی‌الطلوع صبح که وقت بانک خروس سررسید اقساط‌تان را با قید «مشتری محترم» اعلام می‌کند ولی چون پولش را ندارید که بدهید یا سربرج نشده بعد چند روز با عصبانیت می‌گوید ببین قسط‌هایت را ندادی!

چند روز بعد هم می‌گوید قسط‌ها را ندادی!؟ بدبخت! فقیر! حالا می‌بینی! آبرویت را می‌ریزیم از ضامنت می‌گیریم. هرچی التماس، درخواست که هیچ نزولخواری اینطور «شرخر» در منزل بدهکار نمی‌فرستد می‌گویند: سیستم است. تو دلم می‌گویم: خوشا به حال آنان که پول‌های کلان را خوردند و در رفتند راستی چرا با خودی‌ها مهربان و با ما نامهربان و سختگیر! هستند.

نیم‌ساعت بعدش دولت از طریق ادارات آب، برق، مخابرات، گاز، تلفن همراه، بیمه، مالیات و عوارض وقت (دادن‌تان) را اعلام می‌کند: دولت به زبان بی‌زبانی می‌گوید «به یادت هستیم».

ادارات یاد شده اولش خیلی مهربان می‌نویسند: مشترک عزیز! پول مصرف را که ظرف چند سال سه برابر نرخ تورم رشد کرده را با زبان خوش بده یا شرخر یا بیل و قیچی دم در خانه‌ات هستند… این پیامک‌ها را نمی‌بینید؟ باز هم ‌معتقدید دولت و مجلس به فکرتان نیستند؟ من معتقدم هستند بابا انصاف داشته باشید دولت و مجلس یکی یاد و ذهن دارند و خرج بسیار! این همه اصحاب و اذناب اقوام، داماد و فرزندان مسوولان، گاه هم مادرزن‌ها این همه تبلیغ‌چی و نانخور و این همه «مردم ادب کن» دارند اینها که مثل ما نیستند باید خانه، ماشین، دکان دونبش، خوراک، ویلا و تفریح درست و حسابی داشته باشند. پس چه جایی بهتر از جیب شما!

لذا زبان‌دراز سراپا تقصیر توصیه می‌کند: گول دشمن نخورید دولت و مجلس به فکرتان هستند! مبادا بگویید نیستند!!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/1xMna
  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا