یزدفردا: دو تن از نمایندگان در جلسه علنی امروز تأکید کردند: دولت باید سریعاً سامانه ثبت نام جاماندگان یارانه را اعلام کند.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: از دولت بابت اقداماتی که در حوزه توزیع عادلانه کالاهای اساسی می‌خواهد انجام دهد، تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: برخی از مردم که ذی حق هستند، هنوز یارانه‌ای دریافت نکرده اند و درخواست دارم هرچه سریع‌تر به اعتراض کسانی که در این زمینه حق دارند اما یارانه به آنها تعلق نگرفته است، رسیدگی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حتماً باید به اعتراض این افراد رسیدگی شود چرا که به برخی از اقشار جامعه یارانه پرداخت نشده و آنان نسبت به این موضوع معترض هستند.

دولت درباره ساز و کار دهک بندی جامعه توضیح دهد

همچنین محمدرضا میرتاج الدینی هم در این باره طی تذکر شفاهی اظهار داشت: انتظار داریم دولت در دهک بندی جامعه برای دریافت یارانه به صورت شفاف عمل کند و توضیحات لازم را به مردم درباره ساز و کار تخصیص یارانه ارائه کند.

وی افزود: مطابق با تبصره ۱۴ قانون بودجه دولت باید شرایطی فراهم کند که جاماندگان بتوانند برای دریافت یارانه ثبت نام کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: حدود دو میلیون نفر از مردم از ثبت نام دریافت یارانه جا مانده اند و برخی از آنان جوانانی هستند که به تازگی ازدواج کردند. باید سریعاً سامانه ثبت نام جاماندگان یارانه اعلام شود تا افرادی که شرایط لازم را دارند بتوانند ثبت نام کنند و از یارانه برخوردار شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا