یزدفردا: استاندار یزد با بیان اینکه بسیاری از مردم از امتیازات تعریف شده برای نوسازی، احیاء و بازآفرینی شهری بی اطلاع هستند، گفت: در این راستا باید اطلاع رسانی دقیقی در خصوص موضوعات این حوزه و نحوه بهره مندی از تسهیلات صورت گیرد.

به گزارش یزدفردا: دکتر مهران فاطمی در نشست شورای مسکن استان یزد که با حضور محمد آئینی؛ معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، به گزارشات ارائه شده در جلسه پیرامون پروژه های نهصت ملی مسکن شهرستان های یزد و مهریز اشاره کرد و گفت: تعهد استان یزد ساخت 53 تا 54 هزار مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن است لذا مسائل و موضوعات این حوزه باید با جدیت پیگیری شود تا شاهد تسریع در اجرای پروژه های این حوزه باشیم.

وی در ادامه از آغاز دور جدید  بازدید میدانی از پروژه های نهضت ملی مسکن از هفته های آینده خبرداد و اظهارداشت: پیشرفت اجرایی و مسائل مربوط به پروژه ها در محل پروژه ها پیگیری و تصمیمات لازم برای آن ها اتخاذ می شود.
استاندار یزد همچنین بر ایجاد شرایطی برای ایجاد زیرساخت لازم در این حوزه در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کرد.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به وجود قریب به 9 هزار و 500 هکتار بافت فرسوده در استان یزد و ضروت استفاده از ظرفیت های قانونی ستاد ملی بازآفرینی شهری برای بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی این بافت اشاره و خاطرنشان کرد: جلسات این حوزه باید به صورت ماهیانه در سطوح استانی و شهرستانی برگزار شود.
وی در ادامه خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: نظام مسائل بافت فرسوده استان استخراج، اولویت بندی و تبدیل به پروژه های مشخص شود و متناسب با نیازها و پروژه های استان از ظرفیت های قانونی موجود استفاده گردد.
استاندار یزد با بیان اینکه بسیاری از مردم از امتیازات تعریف شده برای نوسازی، احیاء و بازآفرینی شهری بی اطلاع هستند، افزود: در این راستا باید اطلاع رسانی دقیقی در خصوص موضوعات این حوزه و نحوه بهره مندی از تسهیلات این حوزه صورت گیرد.
دکتر فاطمی همچنین خواستار همکاری شرکت بازآفرینی شهری کشور در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان و توجه ویژه این مجموعه به استان یزد شد.
وی با بیان اینکه باید از مزایای و تسهیلات در نظر گرفته شده در طرح نهضت ملی مسکن جهت مرمت، احیاء و سکونت در بافت تاریخی استفاده شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، کارگروهی تشکیل و ضوابط موجود بازبینی شود تا صاحبان این دسته از خانه ها از ظرفیت های این حوزه استفاده کنند.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش از شهردار مروست به جهت صدور رایگان پروانه های ساختمانی بافت تاریخی این شهر در راستای بازآفرینی، احیاء، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و افزایش سطح مشارکت مردمی در این مسئله، قدردانی کرد.
دکتر فاطمی اضافه کرد: تمامی فرمانداران و شهرداران برنامه عملیاتی خود در حوزه بازآفرینی شهری را در ستاد شهرستان ها تصویب کرده و جهت تصویب و اجرا به ستاد استانی ارسال کنند.
وی در پایان بر تعیین وظیفه و رسالت هر دستگاه در امر بازآفرینی شهری و نیز صدور پروانه ساختمانی رایگان و ارائه تخفیف قابل توجه برای خانه های بافت فرسوده  ظرف دو هفته تاکید کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا