یزدفردا: نماینده شورای اسلامی شهر یزد در منطقه سه شهرداری گفت: در اراضی موجود واقع در پشت راه آهن یزد، فضای سبز مناسب برای اهالی قاسم آباد ایجاد می شود.

به گزارش یزدفردا: محمد مهدی نیکونژاد افزود: در طول سلسله نشستهایی که با حضور استاندار یزد، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران محترم کل راه آهن، ثبت و مسکن به صورت مجزا و ترکیبی انجام گرفت مقرر شد که اراضی مجاور راه آهن یزد با کاربری فضای سبز که به صورت غیر قانونی در تصرف راه آهن یزد است برای احداث بوستان و فضای سبز به شهرداری واگذار شود تا در اسرع وقت به فضای سبز مناسب تبدیل و در اختیار مردم و اهالی محترم منطقه قرار گیرد.  

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: تاکنون سندی برای این اراضی که حدود 60 هزار متر مربع است صادر نشده و مدت مدیدی است که بدون استفاده و بلاتکلیف مانده است. 

او گفت: ساکنان محله قاسم آباد از گذشته در این اراضی به کشاورزی مشغول بوده اند، لذا باید اراضی به اهالی محله بازگردد

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد: به دلیل فقر فضای سبز این منطقه و جمعیت بالغ بر 10 هزار نفر از اهالی ساکن در این محله که کمترین امکانات رفاهی را در اختیار دارند و در خانه های کوچک و بدون فضای سبز مطلوب سکونت دارند، تعلق گیرد و شهرداری نیز در اسرع وقت اقدام به تملک این اراضی و تبدیل به فضای سبز مناسب نماید.

نیکونژاد تصریح کرد: این زمینها که در جلوی فنسهای راه آهن واقع شده پس از نصب دیوارهای بتنی پیشرفت کرده و حدود 60 هزار متر مربع از این اراضی در تصرف راه آهن قرار گرفته است.

نیکونژاد می گوید: لازم به ذکر است در پشت این دیوارها زمینهای درختکاری شده وجود دارد که شنیده شده راه آهن در صدد احداث آپارتمان مسکونی برای پرسنل و کارکنان خود می باشد و با توجه به کم عرض بودن خیابان طلوع و عدم پیش بینی لازم برای تعریض این خیابان از یک سو از کاربری این زمین که فضای سبز است از سوی دیگر، امکان اجرای پروژه راه اهن مقدور نمی باشد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا