یزدفردا: معاون وزیر راه و شهرسازی: مجموعه مشوق‌هایی برای تسریع در روند نوسازی بافت قدیمی یزد در نظر گرفته شده است.

به گزارش یزدفرداآیینی در نشست شورای مسکن استان یزد گفت: این استان بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار در سه گونه بافت فرسوده، بافت تاریخی و سکونتگاه غیررسمی دارد و شرایط کاری زیادی را برای بهبود این منطقه می‌طلبد.

وی افزود: روند نوسازی این منطقه راضی کننده نیست و باید سرعت بیشتری بگیرد. از همه کسانی که در گذشته در نوسازی بافت تاریخی فعالیت داشته اند، می‌خواهیم به کمک مردم بیایند.

معاون وزیر با اشاره به اختصاص مشوق‌هایی برای کار در این زمینه تصریح کرد: در حوزه تسهیلات خدمات اداری مقرر شد شهرداری‌ها مهلت قانونی برای صدور پروانه را رعایت کرده و اگر این اتفاق بیفتد، کمک بزرگی به سازندگان خواهد شد.

آیینی تأکید کرد که شهرداری‌ها باید بر اساس قانون، حداقل ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف دهند.

وی ادامه داد: دولت یک سری حمایت‌های مالی در نظر دیده که متقاضیان می‌توانند از ودیعه اسکان موقت برخوردار شده و از تسهیلات ۴۵ میلیون تومانی قرض الحسنه برخوردار شوند.

معاون وزیر خاطرنشان ساخت: در بخش نوسازی نیز مردم می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند که ۱۵۰ میلیون تومان آن به صورت صفر درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد هم گفت: تاکنون ۱۰۷ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در ۶ فاز ثبت نام کرده که بالغ بر ۴۵ هزار متقاضی حائز شرایط اولیه شناخته شدند.

احسان خواجه رضایی با اشاره به اینکه پالایش متقاضیان در یزد و شهرستان‌ها در حال انجام است، افزود: هفت هزار واحد در قالب طرح‌های مختلف در سطح استان در حال انجام است که پیشرفت‌های آن متناسب با آغاز طرح است.

وی تصریح کرد: در یزد نیز ۲۰۰ طرح در منطقه اکرمیه آماده تحویل به متقاضیان است که این اتفاق در روز‌های آینده رخ می‌خورد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از مبلغ آورده و قیمت نهایی و تمام شده به عنوان دغدغه متقاضیان یاد کرد و بیان داشت: در طرح نهضت ملی بر اساس قوانین و بخشنامه‌های وزارت راه و شهرسازی، قیمت تمام شده طرح مدنظر است.

خواجه رضایی ادامه داد: با دستور استاندار و مصوبه شورای مسکن استان مقرر شد بانک مسکن برای طرح‌های نهضت ملی مسکن، علاوه بر پیش پرداختی که قبل از آغاز طرح خواهد داشت، در پرداخت‌های مرحله‌ای که در زمان پیشرفت طرح رخ می‌دهد، تسریع داشته باشد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا