یزدفردا: مراسم رونمایی از پوستر جشنواره شعر طنز با عنوان «دادخند» با حضور مسئولان فرهنگی و قضایی استان یزد رونمایی شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد، حجت الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره شعر دادخند با بیان اینکه برای ایجاد تاثیر در جامعه باید از ابزارهای هنر استفاده کرد، اظهار داشت: یکی از مهمترین و جریان سازترین ابزار هنری در طول تاریخ، شعر بوده که تمدن ها را روایت کرده و در تاریخ معاصر ما شاعران دوران مشروطه و قبل از آن بسیار بر جامعه تاثیرگذار بوده اند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از شعر در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان از اهمیت و تاثیرگذاری شعر دارد، افزود: شعرا طلایه داران این حرکت هستند و به همین علت شعرا در طول تاریخ ایران و اسلام از جایگاه خوبی برخوردار بوده اند.

صداقت بیان کرد: بی‌شک برپایی این محافل، مجالس و جشنواره ها به جریان سازی و ادامه دادن این مسیر کمک می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد، شعر طنز را یک‌قدم بالاتر و جلوتر از سایر اشعار دانست و اظهار داشت: در طول تاریخ بزرگان حوزه شعر و ادب فارسی از جمله مولوی و سعدی و عبید زاکانی اهل طنز بوده اند و با زبان شعر طنز و نقد طنازانه لطیف، به بیان مشکلات جامعه پرداخته اند.

صداقت تاکید کرد: مشکلات و معضلات جامعه همچنین آسیب های اجتماعی در صورتی که با ابزار هنر به ویژه با شعر طنز مطرح شود، می تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اهداف اجرای جشنواره شعر طنز دادخند افزود: پرداختن به آسیب های اجتماعی، خانواده و جامعه به وسیله هنر و با ابزار شعر طنز هدف اصلی این جشنواره است و امیدواریم با کمک هنرمندان این عرصه در مسیر حل مشکلات جامعه، فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را در شهر دارالعباده یزد محقق کنیم و اجازه ندهیم فرهنگ های غلط جایگزین آن شود.

گفتنی است؛ علاقمندان به شرکت در این جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.artyazd.ir مراجعه کنند.

این مراسم با حضور معاون دادستان کل کشور، مدیرکل دادگستری استان یزد و جمعی از مسئولان شهرداری، دستگاه قضایی استان و مدیران فرهنگی استان یزد در کانون اصلاح و تربیت استان یزد برگزار شد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا