نشست بررسی راهکارهای توسعه ای بندرخشک پیشگامان با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان،
مهران فاطمی استاندار یزد با جمعی از مدیران استان ضمن بازدید از بخش های مختلف بندرخشک پیشگامان در نشست بررسی راهکارهای توسعه ای بندرخشک، این مجموعه را مدل موفق و الگوی اقتصادی مبتنی بر تعاونی و دارای سنخیت با فرهنگ دینی و بومی استان دانست و گفت: رمز موفقیت این بندرتعاونی تفکر نوآورانه و مزیت رقابتی این مجموعه است.
فاطمی با  اشاره به شعار رهبر معظم انقلاب با محوریت اقتصادی در سال های گذشته افزود: کلیه دستگاه های مرتبط موظفند در حوزه رونق و رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار قوانین و آیین نامه ها را به نفع مردم، سرمایه گذاران و کارآفرینان تفسیر کنند.

 محمدرضا رضائی نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان در این نشست استفاده از روحیه مشارکت و همراهی یزدی ها در فرهنگ تعاون و بهره مندی از تجمیع سرمایه های خرد جهت فعالیت های کلان را از ویژگی های گروه تعاونی پیشگامان دانست و افزود: امروزه مدل های جدیدی در عرصه تعاون به ظهور رسیده اند که با هدف مردمی سازی اقتصاد، به دنبال مشارکت حداکثری می باشند.
رضائی نژاد افزود:گروه تعاونی پیشگامان با بهره گیری از خرد جمعی و جلب اعتماد و مشارکت و همراهی مردم و بهره مندی از تجمیع سرمایه های خرد آن ها و با مدل تعاونی سهامی- سرمایه گذار در حوزه های مختلفی در راستای ایجاد زنجیره تامین فراگیر فعالیت دارد.

 در ادامه محمدحسین ریاحی مدیرعامل بندرخشک پیشگامان، بارانداز کالا در مرکز کشور، قرارگیری در چهارراه جاده ای و ریلی و در نظر گرفتن پدافندغیر عامل و امنیت بالا را از دلایل تاسیس این شرکت عنوان کرد و تعاونی بودن و مشارکت مردم با سرمایه های خرد را از محاسن بندرخشک پیشگامان دانست.

وی افزود: تبدیل شدن به قطب تجارت منطقه و دریافت مجوزهای مربوط به دهکده لجستیک و پایانه صادراتی استان، چشم انداز متفاوتی را برای بندرخشک رقم خواهد زد که با استقبال تجار و بازرگانان می تواند نقش موثری در تجارت استان و کشور داشته باشد.

مدیرعامل بندرخشک پیشگامان مدیریت زنجیره تامین فراگیر کالا و خدمات، ایجاد هاب لجستیک دپوی کالا در مرکز کشور، ساده سازی فرآیندهای تجاری به منظور جذب سرمایه های داخلی و خارجی و استفاده از ظرفیت مدرن فناوری اطلاعات و ارتباطات را از اهداف این بندرگاه تعاونی خواند.

ریاحی امکانات و خدمات بندرخشک پیشگامان برای بازرگانان و صاحبان کالا را شامل: حمل و نقل جاده ای در شهرکی به وسعت 4 هکتار، خدمات ریلی با اتصال به خطوط سراسری و دارا بودن 5 خط ریلی شانتینگ یارد، خدمات انبارش و انتقال بر روی عرشه کشتی(FOB) ، خدمات گمرکی در مساحت 8 هکتار، سکوی تخلیه و بارگیری ریلی و جاده ای برای ترخیص قطعی کالا و صادرات، خدمات بندری تجهیزات تخلیه و بارگیری، خدمات سردخانه ای با 39 سالن و مجموع 15 هزار تن، خدمات انبارداری و خدمات فرآوری میوه دانست.
 
وی در پایان خدمات توسعه ای شهرک تعاونی گلخانه ای به مساحت 120 هکتار، راه اندازی و احداث نیروگاه 50 مگاواتی سیکل ترکیبی، سیلو و انبار مکانیزه نهاده های دامی به ظرفیت 27هزارتن، تاسیس شرکت تعاونی حمل و نقل جاده ای و ایجاد مراکزی به منظور استفاده از نخبگان در راستای استقرار شرکت های دانش بنیان مورد نیاز پایانه صادراتی را از برنامه های توسعه فاز دوم بندرخشک پیشگامان عنوان کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا