یزدفردا: در مراسمی از ۲۷ صادر کننده نمونه استان با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.

به گزارش یزدفردا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این مراسم رشد صادرات واحد‌ها نسبت به سال‌های گذشته، گسترش بازار‌های هدف صادراتی، ثبت سیستمی برند در کشور هدف، داشتن وب سابت با حداقل دو زبان و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی را از جمله شاخص‌های انتخاب واحد‌های صادراتی برتر در استان برشمرد.

محمدرضا علمدار افزود: اگر صادرات سایر گمرک‌های کشور که از استان یزد صادر می‌شود را به آمار صادرات استان اضافه کنیم، جزء سه استان برتر صادر کننده کشور محسوب می‌شویم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۹۱ میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از لحاظ ارزشی ۳۲/۵ درصد رشد داشته ایم.

رئیس سازمان صمت تصریح کرد: عمده کالا‌های صادراتی استان شامل کاشی و سرامیک، فولاد، شیشه، سیم و کابل، محصولات پلیمری مولیبدن، پسته و خشکبار بوده است.

استاندار با اشاره به اهمیت صادرات و تاثیر آن در میزان اشتغال در جامعه گفت: نوع کالا‌های صادراتی نیز برای ما مهم است. ریل گذاری استان باید به سمت اقتصاد دانش بنیان باشد و در تنوع کالا‌های صادراتی باید به این سمت حرکت کنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به مشوق‌های دولت برای صادرکنندگان گفت: صادرات، امر حیاتی برای رشد اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

محمدصالح جوکار با تاکید بر خنثی سازی تحریم‌ها عنوان کرد: در بحث صادرات باید در کشور‌های مانند سوریه حضوری فعال داشته باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا