یزدفردا: دبیر دومین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان یزد ۱۵ آبان ماه را آخرین مهلت تعیین شده جهت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره اعلام و تاکید کرد: به دلیل شرایط زمانبدی فعلاً امکان تمدید مهلت آثار وجود ندارد.

به گزارش یزدفردا: امیررضازاده امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان یزد، این جشنواره را از تخصصی‌ترین جشنواره‌های رسانه‌ای کشور خواند و گفت: این جشنواره به واسطه تولیدات رسانه‌ای مختلف می‌تواند نقش موثری  در نشاط عمومی جامعه داشته باشد و در جهت ارتقای فعالیتهای اهالی رسانه‌ای و خبرنگاران نیز موثر واقع شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر و تلاش دشمن برای ایجاد جو ناامیدی و نا امنی در کشور، تولید اخبار درست و کامل با رویکرد خبر خوب را از مهمترین وظایف خبرنگاران در تراز انقلاب خواند.

دبیر جشنواره مهمترین هدف این رویداد رسانه‌ای فرهنگی را ارتقاء سطح کیفی و کمی جریان رسانه‌ای ذکر و ابراز امیدواری کرد با مشارکت مطلوب جامعه هدف، رویدادی در شأن اصحاب رسانه برگزار شود.

وی رویکرد دومین دوره جشنواره استانی ابوذر را آموزش و تقویت ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای برای اثرگذاری بیشتر در حوزه جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: دومین جشنواره ابوذر در استان یزد دارای ۱۱ قالب خبری مختلف و ۱۱ محور ملی و سه محور استانی است.

رضازاده از قالبهای جشنواره به گزارش تحقیقی و تحلیلی، گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدیویی، مستند و پادکست اشاره و عنوان کرد: تولید محتوای رسانه‌ای ویژه جامعه ایثارگری یزد، گردشگری یزد با محوریت فرهنگی اسلامی و دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه آب و پزشکی هم محورهای استانی تعیین شده در این دوره جشنواره ابوذر هستند.

وی ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ را آخرین مهلت تعیین شده جهت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره اعلام و تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود به آدرس اینترنتی www.basijrasaneh.ir یا گروهی مجاز که به زودی توسط روابط عمومی جشنواره اعلام خواهد شد، ارسال کنند.    

وی با تاکید بر این که به دلیل شرایط زمانبدی فعلا امکان تمدید مهلت آثاروجود ندارد، بیان کرد: هر کدام از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره باید در یکی از رسانه های رسمی و مجوز دار استان منتشر شده باشد و آثار مذکور نیز در بازه زمانی ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ تا ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ منتشر شده باشد.

این مسئول در بخشی از سخنانش از تعیین اعضای کمیته داوران این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: مقرر است آثار هر بخش توسط داوران متخصص و مرتبط با حوزه مربوطه مورد قضاوت و داوری قرار گیرد.

دبیر برگزاری این دوره جشنواره استانی ابوذر در پایان نیز راجع به جوایز نفرات برتر این دوره عنوان کرد: قرار است به نفرات برتر هر بخش علاوه بر جوایز نقدی، یک سری جوایز غیرنقدی ارزشمند نیز اهدا شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا