یزدفردا: مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به عرضه گوشت مرغ به قیمت کمتر از مصوب کشوری در فروشگاه‌های استان، گفت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده، مشکلی در مورد توزیع و عرضه مرغ در استان طی روزهای پایانی سال نخواهیم داشت.

به گزارش یزدفردا: «نعمت الله جعفری» امروز شنبه در بازرسی میدانی از فروشگاه‌های عرضه مرغ در شهر یزد، گفت: قیمت مصوب کشوری مرغ ۶۳ هزار و ۱۰۰ تومان است اما با توجه به افزایش تولید قیمت مرغ در بازار استان ۵۶ هزار و ۱۰۰ تومن است که اکثر فروشگاه ها مرغ را از نرخ مصوب هم پائین تر عرضه می‌کنند.

به گفته وی، در حال حاضر امکان عرضه ۱۲۰۰ تن گوشت مرغ به بازار یزد وجود دارد و هیچگونه نگرانی از تامین مرغ در استان وجود ندارد.

وی دلیل نوسان قیمت مرغ را روند عرضه و تقاضا دانست و اشاره کرد: با توجه به تولید انبوه مرغ در مرغداری‌ها و نسبت کمتر تقاضا در بازار، قیمت مرغ کاهش چشمگیری داشته ولی ارزش واقعی به نسبت هزینه برای مرغدار طبق کارشناسی بعمل آمده ۶۳ هزار و ۱۰۰ تومان است و این در حالیست که در هفته گذشته حتی با نرخ زیر ۵۰ هزار تومان هم مرغ در بازار عرضه شد.

جعفری در بازرسی انجام شده قیمت امروز مرغ در بازار را ۵۶ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر در اکثر فروشگاه‌ها عرضه مرغ حتی کمتر از این مبلغ است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی در پاسخ به نگرانی مردم از گرانی مرغ در روزهای پایانی سال نیز اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تامین ذخائر و جوجه ریزی مرغداری‌های سراسر استان، مشکلی برای توزیع و عرضه مرغ در استان در روزهای پایانی سال نخواهیم داشت و به تبع آن قیمت‌ها هم افزایش نخواهند داشت.

وی افزود: هرچند همیشه  افزایش تقاضا موجب افزایش قیمت‌ها هم می‌شود ولی امیدواریم با بازرسی‌ها و نظارت های متعدد و همکاری مردم در شب عید شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار نباشیم.

جعفری در پایان از حمایت سازمان جهادکشاورزی از مرغداران با خرید مرغ سویه آرین خبر داد و افزود: با رایزنی های صورت گرفته امیدوارم به زودی مجوز خرید سویه‌های دیگر را هم از وزارت جهادکشاورزی دریافت کنیم تا پشتیبانی امور دام استان با این کار هم از مرغداران حمایت کند و هم در تامین ذخائر استراتژیک خود مشکلی نداشته باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا