یزدفردا: رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد با اشاره به این که کمبودی به لحاظ تامین میوه شب یلدا در یزد نداریم، از افزایش قیمت برخی میوه‎ها در آستانه‌ی این مناسبت خبر داد.

به گزارش یزدفردا: حسین مشرف با اشاره به این که انواع میوه و تره بار به مقدار مورد نیاز در بازار یزد موجود است و کمبودی از این حیث برای شب یلدا نداریم، گفت: البته در این هفته با توجه به افزایش صادرات پیاز و کاهش واردات موز، کاهش عرضه این محصولات در بازار و افزایش قیمت را شاهدیم.

وی گفت: هرچند قیمت برخی میوه‌های شب یلدا مانند هندوانه و انار در هفته گذشته پایین بوده ولی با نزدیک‌تر شدن به شب یلدا و افزایش تقاضا در این حوزه، نرخ این دو میوه نیز افزایش یافته است ولی تقریباً تا شب یلدا دیگر افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گفته‌ی مشرف، هم اکنون قیمت  هرکیلوگرم هندوانه در میادین میوه و تره‌بار یزد بین ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان و انار از ۷۰۰۰ تا ۲۳ هزار تومان است.

وی نرخ هر کیلوگرم خیار سبز را از ۸۰۰۰ تا ۱۸۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی از ۴۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان و هر کیلو پیاز را نیز از ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان ذکر کرد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد در پایان یاداور شد: قیمت‌های ذکر شده مربوط به میادین میوه است و در مغازه‌های سطح شهر با حداکثر ۳۰ درصد افزایش اعمال می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا