یزدفردا: استاندار یزد گفت: قصه بهترین ابزار برای کشت بذر ایمان در قلب کودکان و نوجوانان است و تا ایمان نباشد، عمل صالح شکل نمی گیرد.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی صبح پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی قصه گویی که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: با وجود همه پیشرفت‌ها و فناوری‌هایی که در حوزه سرگرمی و اوقات فراغت و فرهنگ سازی در عصر ما انجام شده، قصه گویی هنوز جایگاه ویژه خود را دارد و هیچ‌یک از سرگرمی‌های نوین نتوانسته خلأ قصه گویی را پر کند.

وی افزود: یکی از مهمترین ابزارها برای ساخت شخصیت یک کودکان و نوجوان، قصه است و نسل ما شخصیت امروز خود را مرهون همان قصه‌هایی است که مادرها و مادربزرگ‌ها و پدران و پدربزرگ‌ها گفته اند و هنوز عمق تاثیرپذیری این قصه در زندگی ما ملموس و روشن است.

فاطمی بیان کرد: قصه های قدیمی مملو از حکمت و پند است و بی‌شک بیان این قصه‌ها می‌تواند درسی و چراغ راهی برای کودکان باشد.

استاندار یزد عنوان کرد: آموزش اگر آموزش جدی باشد، نمی‌تواند چندان تاثیرگذار باشد و بدیهی است که باید به سمت سرگرم آموزی برویم که قصه و ابزار قصه گویی در این روش بسیار موثر است زیرا هم سرگرمی کودکان تامین می شود و هم پندهای لازم برای ساخت شخصیت کودکان آنها در دل قصه‌ها نهفته است.

وی یادآور شد: قصه بهترین ابزار برای کشت بذر ایمان در دل و قلب کودکان و نوجوانان است زیرا اگر ایمان نباشد هیچ شخصیت درستی شکل نخواهد گرفت و معتقدم که معرفت، شناخت و ایمان مقدمه عمل صالح است.

فاطمی عنوان کرد: قصه و قصه گویان با محتواهای خوب می توانند این مسیر را دنبال کنند و شایسته است که از این ابزار جذاب به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

گفتنی است؛ بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی از ۲۵ دی ماه در یزد آغاز شده و هم اکنون مراسم اختتامیه آن در حال برگزاری است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا