یزدفردا: رئیس بنیاد بین المللی غدیر استان یزد گفت: ادارات ارشاد و آموزش و پرورش از ابزار هنری برای معرفی سیره امیرمومنان(ع) استفاده کنند.

به گزارش یزدفردا: آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه بنیاد بین المللی غدیر استان یزد با بیان اینکه معرفی سیره، اخلاق، منش و روش زندگانی حضرت علی (ع) یکی از برنامه‌های مهم بنیاد بین المللی غدیر است، گفت: از خودگذشتگی، ایثار، همراهی با نبوت، شجاعت و جنگاوری آن حضرت، سیره‌ای است که باید برای همگان بازگو شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا اخلاص، زهد و تقوای حضرت علی (ع) را در جامعه جاری و ساری کنیم، زیرا آن حضرت مظهر اسماء الله است.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: از زبان هنر نیز باید در این راستا استفاده شود و بهترین هنری که می‌تواند صفات برجسته حضرت علی (ع) را برای مخاطبان بازگو کند، پرده خوانی است.

ناصری اظهار داشت: ادارات ارشاد و آموزش و پرورش باید در این زمینه ورود کنند و با سلیقه و ذوق و ایجاد جذابیت، از ابزار هنری برای معرفی سیره زندگانی آن حضرت استفاده حداکثری کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به کتب‌های نوشته شده اهل سنت، اندیشمندان مسیحی و اندیشمندان سایر ادیان و مذاهب درباره امام علی(ع) تصریح کرد: کتاب‌هایی با این محور و محتوا باید به شکلی جذاب نوشته شود و دستگاه‌های فرهنگی برنامه ریزی کنند که محتوا‌های جذاب در این زمینه تولید شود.

وی تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت و تربیت افرادی در این مسیر را اقدامی شایسته عنوان کرد و اظهار داشت: حکمت‌ها و عبارت‌های نهج البلاغه، بهترین راه برای معرفی سیره زندگی و حکمرانی حضرت علی (ع)، مطالعه و تدریس این کتاب ارزشمند با ترجمه جذاب است.

ناصری ادامه داد: معلمان نیز باید در مدارس، دانش آموزان را با نهج البلاغه آشنا کنند ضمن اینکه دستگاه‌های مختلف باید پای کار بیایند و از فرصت سالروز میلاد امیرالمومنین (ع) برای معرفی سیره ایشان استفاده کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا