یزدفردا: رئیس کل دادگستری استان یزد از رسیدگی و تعیین تکلیف ۴ هزار و ۹ پرونده مسن با بیش از یک‌سال سن، به همت مراجع قضایی استان یزد در ۹ ماه گذشته سال‌جاری خبر داد.

به گزارش یزدفردا: غلامعلی دهشیری، در تشریح اقدامات دادگستری استان یزد جهت تعیین تکلیف پرونده‌های مسن، با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر توجه به نظارت و کاهش ورودی برای بهبود وضعیت پرونده‌های مسن و معوق، بر لزوم اجرای سیاست‌های تحولی قوه قضاییه در این زمینه تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن تقدیر از مدیران قضایی استان در رسیدگی قاطع به پرونده‌های اخیر، اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های قرآنی و اسلامی، با ابتلا و آزمایش انسان‌ها در دوره‌های مختلف بسیاری از افراد امتحان شدند بنابراین باید همواره مراقب باشیم، زیرا فتنه و دسیسه‌های دشمنان اسلام همواره در کمین است.

وی تاکید کرد: بنابر تاکیدات ریاست قوه قضاییه، در دادگستری استان یزد شعب ویژه رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل شد و با نظارت مستقیم روسای دادگستری و دادستان‌های استان، با رسیدگی به پرونده متهمان، احکام متناسب صادر می‌شود.

دهشیری با بیان اینکه روسای دادگستری و دادستان‌های یزد و شهرستان‌های تابعه استان یزد در ملاقات‌های مردمی حتی الامکان سعی کنند بر حل و فصل مشکلات مردم دارند، افزود: به مدیران قضایی، قضات و کارکنان دادگستری استان بر رعایت اصل تکریم ارباب رجوع، به دور از غرور و تکبر و با خوش اخلاقی و خوش رفتاری تاکید شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد تاکیدکرد: قضات استان در خصوص صدور قرار‌های تامین منتهی به بازداشت، ضمن پرهیز از بازداشت‌های غیر ضروری در خصوص صدور قرار‌های تامین منتهی به بازداشت متهمان با نهایت دقت و وسواس عمل می‌کنند تا از تضییع حقوق متهمان جلوگیری شود.

وی همچنین با اعلام رسیدگی و تعیین تکلیف ۴ هزار و ۹ پرونده مسن با سن بیش از یک سال، به همت مراجع قضایی استان یزد، در ۹ ماه گذشته سال‌جاری، اضافه کرد: تا پایان سال جاری در تمامی شعب دادسرا، محاکم و تجدیدنظر استان یزد رسیدگی به پرونده‌های مسن و قدیمی در اولویت قرارگرفته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا