یزدفردا: متاسفانه در ماه گذشته یعنی دیماه تعداد یکهزار و ۲۳۲ تصادف جرحی در استان یزد به تلفن امدادی ۱۱۵ گزارش شده که علیرغم امدادرسانی به یکهزار و ۴۸۵ مصدوم توسط کارشناسان فوریتهای پزشکی اورژانس استان، یازده هموطن در صحنه تصادف فوت کرده‌اند.

به گزارش یزدفردا: فوریتهای پزشکی استان یزد طی دیماه امسال شش هزار و ۳۴۴ مأموریت با امدادرسانی به شش هزار و ۳۰ مصدوم را صورت داده که یکهزار و ۲۳۲ مورد از این ماموریتها مربوط به حوادث ترافیکی با یکهزار و ۴۸۵ مصدوم بوده است.

تعداد مصدومان حوادث ترافیکی شهری امدادرسانی شده توسط اورژانس استان، یکهزار و ۱۹۷ نفر و مصدومان حوادث ترافیکی جاده‌ای در این بخش ۲۸۸ نفر بوده است که یکهزار و ۱۵۷ نفر در جریان این حوادث در مراکز درمانی بستری و متاسفانه 11 نفر نیز فوت کردند.

اورژانس استان در یک ماه گذشته پنج هزار و ۱۱۲ ماموریت در رابطه با حوادث غیرترافیکی انجام داده که طی آن به چهار هزار و ۵۴۵ مصدوم امدادرسانی شده است. از مجموع مصدومان حوادث غیرترافیکی دو هزار و ۸۵۶ نفر بستری و متاسفانه ۱۲۹ نفر فوت شدند.

مهمترین سوانح غیرترافیکی گزارش شده به اورپانس استان طی دیماه مشتمل بر ۱۰۰ مورد مسمومیت، ۲۸۴ مورد سقوط، دو مورد غرق شدگی، ۷۶ مورد مسمومیت با مونوکسید کربن، ۲۵۲ نفر مشکل قلبی و ۲۴۹ مورد مشکل تنفسی، ۳۲ مورد سکته مغزی، یک مورد خودکشی و شش ماموریت در رابطه با کووید ۱۹ ذکر شده و تعداد موارد امداد هوایی نیز شامل هفت مامورریت بوده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا