یزدفردا: در جریان حضور استاندار یزد در برخی روستا‌های بخش مرکزی شهرستان یزد قریب به ۱۷ طرح با حجم اعتبار ۶۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

به گزارش یزدفردا: استاندار یزد در نخستین آدینه بهمن ماه سالجاری در برخی روستا‌های بخش مرکزی شهرستان یزد حضور یافت و پس از بازدید از تعدادی از پروژه‌های این بخش، جهت بررسی مسائل و اتخاذ تصمیمات لازم برای حل آن ها، مدیران استانی و شهرستانی را در قالب کارگروه توسعه شهرستان یزد گردهم آورد.

فاطمی در حاشیه این نشست با اشاره به تکمیل دور اول سفر‌های شهرستانی و لزوم بررسی ویژه مسائل محلات و روستا‌های بخش مرکزی یزد؛ با توجه به جمعیت بالای ساکنین آن‌ها گفت: در جریان سفر امروز، ضمن بازدید از تعدادی از پروژه‌های روستا‌های بخش مرکزی شهرستان یزد، مطالبات مردم احصا شد.

وی یکی از تصمیمات بزرگ اخذ شده در این نشست را تعریف پهنه‌هایی در هر روستا ویژه جوانان دانست و اظهارداشت: این پهنه‌ها برای فعالیت‌های اشتغالزایی و ساخت مسکن بوده و در اختیارات جوانان هر روستا قرار می‌گیرد. دکتر فاطمی همچنین به وجود ابنیه و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری در بخش مرکزی شهرستان یزد اشاره کرد و گفت: ایجاد محور فرهنگی و گردشگری در حوزه مجموعه شهدای فهرج به طور خاص در دستور کار قرار گرفته است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید نیمروزی از تعدادی از سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی این بخش افزود: تکمیل سوله‌های ورزشی و زمین‌های چمن مصنوعی موجود و افزایش زیرساخت‌های این حوزه در لیست مصوبات امروز قرار گرفته است. 

استاندار یزد در ادامه به وضعیت ورودی‌ها و برخی بلوار‌های روستا‌های بخش مرکزی شهرستان یزد اشاره کرد و از تصمیم گیری جهت بهسازی و ساماندهی آن‌ها خبرداد.

فاطمی همچنین با بیان اینکه امکان حل تمامی مشکلات در قالب یک سفر و در بازه زمانی کوتاه وجود ندارد گفت: عزم ما بر تسریع در اجرای پروژه‌های پیشران و مورد مطالبه مردم، برطرف سازی موانع موجود و حل مشکلات مردم است.

وی ماحصل سفر به روستا‌های بخش مرکزی را تصویب قریب به ۱۷ مصوبه با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان دانست و اظهارداشت: امید است با همت و پیگیری مجدانه دستگاه ها، شاهد تسریع در روند اجرای امور و پروژه‌ها باشیم.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و سفر‌های شهرستانی خود به صورت مستمر گفت: تاکنون بیش از ۶۰ درصد مصوبات سفر‌های شهرستانی اجرایی شده و مابقی مصوبات با تخصیص اعتبارات لازم مراحل خود را طی خواهد کرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسئولین باید خودشان را وقف مردم کنند، خاطرنشان کرد: خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آنها، از تمامی مستحبات برای آن‌ها بالاتر است.

وی همچنین با اشاره به وجود بالغ بر ۶۳۰ پروژه نیمه تمام در استان یزد گفت: تکمیل این پروژه‌ها نیازمند بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی است؛ با این وجود تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات در کوتاه‌ترین زمان به کار می‌گیریم.

استاندار یزد در پایان با بیان اینکه خود را ملزم به اجرای کامل مصوبات می‌دانیم، افزود: در صورتی که به هر دلیلی امکان اجرایی شدن پروژه‌ها وجود نداشت صادقانه دلیل آن به مردم عزیز استان گفته می‌شود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا