یزدفردا: مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۶۳ محکوم مالی جرائم غیرعمد در سال گذشته خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سیدمسعود عظیمی اظهار داشت: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان تعداد ۱۶۳ محکوم مالی جرائم غیرعمد در سال گذشته از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند. 

وی افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۱۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۵۹ میلیارد تومان تومان تامین گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۶۳ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد ۱۰۸ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۳۶ مددجو محکوم پرداخت مهریه، تعداد ۱۵ مددجو محکوم نفقه و ۲ محکوم پرداخت دیه حادثه کار و ۲ محکوم پرداخت دیه غیر عمد بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه گفت: تعداد ۲۴ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۳۹ مددجو  با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد شدند. 

عظیمی با بیان اینکه از این تعداد ۱۸ مددجو زن و ۱۴۵مددجو مرد بودند که با پویش های متفاوت در ایام سال آزاد شدند افزود: تعداد ۵۰ مددجو با اجرای پویش رضوان که در خصوص اختصاص هزینه مراسماتی همچون ختم، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد به این امر خداپسندانه بود از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

این مقام مسئول از برگزاری تعداد ۱۳ جشن گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری نیز مانند سال گذشته در تمامی شهرستان ها اقدام به برگزاری جشن های گلریزان نموده و امیدواریم تا با برگزاری هرچه بهتر این برنامه ها شاهد حضور مردم و کمک های خیرین به آزادی محکومین مالی غیر عمد باشیم.

وی با اشاره به مهمترین رسالت ستاد دیه استان در راستای فرهنگ سازی و جلوگیری از ورود افراد با محکومیت های مالی به زندان عنوان کرد: امسال نیز برای هشتمین سال متوالی این ستاد مردمی با همکاری و مشارکت صدا و سیمای مرکز استان اقدام به تهیه و تولید و ساخت برنامه تلویزیونی "ماه مهربانی" نموده که همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان یک ساعت قبل از افطار به صورت زنده به روی آنتن میرود و در این برنامه سعی می شود تا در زمینه فرهنگ سازی جهت جلوگیری از ورود افراد با محکومیت های مالی به زندان گفتگو شود.

عظیمی در پایان گفت: ستاد دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی است که فعالیت امداد رسانی دارد و تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی فعالیت مینماید و نیکوکاران و خیرین  می توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره کارت مجازی ۳۲۳۱-۰۰۰۰-۶۰۷۰-۶۲۷۷  و  شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵*  کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز کنند.

شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد پاسخگوی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا