فرماندارشهرستان بهاباد :جاده آسفیچ- كوهبنان بزودی افتتاح خواهد شد و زیرسازی جاده آسفیچ- راور در دست اقدام است.
  •  بخش سلامت و حلال بودن غذا را از دیگر وظایف دامپزشكی است
  • بعد از صنعت نفت، صنعت دام و طیور بیشترین سرمایه را در كشور دارا است.
  • بخش امنیت سلامت جامعه با كنترل بیماریهای مشترك انسان و حیوان محقق می شود
  • دامپزشكی با بكارگیری ناظر ذبح شرعی در كشتارگاهها، بر كشتار دام طبق موازین شرعی نظارت دارد
  • خوشبختانه در سال جاری در استان حتی یك مورد ابتلا به بیماری خطرناك تب كریمه كنگو نداشته ایم.
  • دامپزشكی در سه حوزه مهم كاری انجام وظیفه می كند و یكی از این حوزه ها، حفاظت از صنعت دامی كشور است
  • فرماندارشهرستان بهاباد :جاده  آسفیچ- كوهبنان بزودی افتتاح خواهد شد و زیرسازی جاده آسفیچ- راور در دست اقدام است.
  • فرماندار بهاباد تشكیل كارگروه توسعه كشاورزی در شهرستان ها به ریاست فرمانداران را از اقدامات مهم در سال جاری نام برد
  • در كارگروه توسعه كشاورزی شهرستان موضوع مجتمع های كشت و صنعت و مجتمع های دام و طیور بخش آسفیچ مورد بررسی قرار خواهد گرفت
  • زمین مسكن مهر توسط منابع طبیعی به بنیاد مسكن واگذار شده است وبا احداث مجتمع آب رسانی كوهستان معضل كم آبی روستاهای تابعه این بخش حل خواهد شد.
  • استقرار نمایندگی های ادارات جهاد كشاورزی، كمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر، اورژانس جاده ای و همچنین احداث تفرجگاه مرتضی علی(ع) در این بخش در حال پیگیری می باشد.

یزدفردا:با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، پست دامپزشكی بخش آسفیچ به عنوان اولین نهاد اداری این بخش تازه تأسیس، افتتاح شد.

به گزارش  یزدفردا به نقل از فرمانداری بهاباد" با حضور مدیركل دامپزشكی استان یزد، امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان، پست دامپزشكی بخش آسفیچ افتتاح شد.

فرماندار بهاباد در مراسم افتتاحیه این مركز و در جمع مردم آسفیچ ضمن تبریك فرارسیدن ماه مبارك شعبان طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل و استعداد منطقه در پرورش دام و طیور و ضرورت پیشگیری از ابتلا دام ها به بیماری و جلوگیری از شیوع بیماری های مشترك حیوان و انسان، افتتاح دامپزشكی در این بخش ضروری بود كه با تلاش مسئولان ذیربط این مهم محقق شد.

"محمدرضا هدائی" تشكیل كارگروه توسعه كشاورزی در شهرستان ها به ریاست فرمانداران را از اقدامات مهم در سال جاری نام برد و گفت با انجام این كار مشكلات بخش كشاورزی و دامپروری بهتر و سریعتر حل می شود.

وی ادامه داد: در كارگروه توسعه كشاورزی شهرستان موضوع مجتمع های كشت و صنعت و مجتمع های دام و طیور بخش آسفیچ مورد بررسی قرار خواهد گرفت و انشاءا... مشكلات این بخش هم مرتفع خواهد شد.

هدائی همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده و كارهای در دست اجرا جهت توسعه و آبادانی بخش آسفیچ ارائه داد و گفت: استقرار نمایندگی های ادارات جهاد كشاورزی، كمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر، اورژانس جاده ای و همچنین احداث تفرجگاه مرتضی علی(ع) در این بخش در حال پیگیری می باشد.

فرماندار بهاباد در ادامه بیان داشت: جاده  آسفیچ- كوهبنان بزودی افتتاح خواهد شد و زیرسازی جاده آسفیچ- راور در دست اقدام است. همچنین زمین مسكن مهر توسط منابع طبیعی به بنیاد مسكن واگذار شده است و با احداث مجتمع آب رسانی كوهستان معضل كم آبی روستاهای تابعه این بخش حل خواهد شد.

در ادامه جلسه مدیركل دامپزشكی استان یزد با اشاره به اهمیت استقرار نمایندگی دامپزشكی در این بخش اظهار داشت: بعد از صنعت نفت، صنعت دام و طیور بیشترین سرمایه را در كشور دارا است.

"علی اكبر حدادزاده بهابادی" در ادامه بیان داشت: دامپزشكی در سه حوزه مهم كاری انجام وظیفه می كند و یكی از این حوزه ها، حفاظت از صنعت دامی كشور است.

وی با اشاره به برخی از بیماریهای مشترك انسان و حیوان از قبیل تب مالت و تب كریمه كنگو گفت: بخش امنیت سلامت جامعه از دیگر وظایف دامپزشكی است كه با كنترل بیماریهای مشترك انسان و حیوان محقق می شود.

حدادزاده با ارائه توضیحاتی در مورد تب كریمه كنگو و راه های پیشگیری از ابتلا به آن اظهار داشت: خوشبختانه در سال جاری در استان حتی یك مورد ابتلا به بیماری خطرناك تب كریمه كنگو نداشته ایم.

مدیركل دامپزشكی استان بخش سلامت و حلال بودن غذا را از دیگر وظایف دامپزشكی برشمرد و گفت: دامپزشكی با بكارگیری ناظر ذبح شرعی در كشتارگاهها، بر كشتار دام طبق موازین شرعی نظارت دارد.

در این مراسم همچنین "منصور جلیلی" بخشدار آسفیچ از تلاش ها و پیگیری های مسئولین جهت افتتاح این مركز قدردانی كرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا