رئیس میراث فرهنگی شهرستان خاتم گفت: در سه ماهه تابستان ۱۶۰ نفر در زمینه صنایع دستی بومی خاتم آموزش دیده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، عباس قدیریان، گفت: تابستان امسال در مجموع ۱۵ دوره آموزشی در زمینه صنایع دستی بومی منطقه تشکیل شده و تعداد ۱۶۰ نفر هنرجو آموزش دیده اند که در نوع خود نسبت به آموزش صنایع دستی در سطح شهرستان کم نظیر است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم افزود: در پایان دوره آموزشی کارت و گواهی مهارت و آموزش صنایع دستی به هنرجویان داده شد که بواسطه آن می‌توانند از تسهیلات کم بهره موجود برای راه اندازی کسب و کار و ایجاد اشتغال در این زمینه استفاده کنند.

او اظهار داشت: هفت دوره کلاس آموزش گلیم بافی، از صنایع دستی بومی و خاص شهرستان خاتم، در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شامل روستاهای احمد آباد، قلعه محمد کریم خان، هادی آباد، منطقه شهری کرخنگان و بوروئیه خوانسار برگزار شد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان خاتم افزود: همچنین چهار دوره آموزشی سرمه دوزی و کیف دوزی نیز در مرکز آموزش صنایع دستی اداره میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد.

در پایان تابستان و در هفته گردشگری، نمایشگاهی از دستاوردها و دست ساخته های هنر جویان این مرکز در اداره میراث به مدت یک هفته برپا شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا