استاندار یزد با اشاره به وجود طرح هایی همچون طرح اقدام ملی، طرح ها و تسهیلات مربوط به بافت فرسوده و طرح بازآفرینی شهری عنوان کرد: باید از تمامی ظرفیت ها و طرح های موجود برای خانه دار کردن یزدی ها بهره برد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست ستاد شورای مسکن استان که با حضور اعضای این ستاد و در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، با اشاره به کمبود های موجود در استان در زمینه مسکن عنوان کرد: باید از تمامی ظرفیت ها و طرح ها برای خانه دار کردن یزدی ها بهره برد.
استاندار با بیان اینکه نیاز اقشار ویژه برای تامین مسکن  باید با اولویت بالا دنبال شود، ادامه داد: باید ظرفیت های بلا استفاده دستگاه های مختلف را شناسایی و  مورد بهره برداری قرار داد.
طالبی با اشاره به لزوم حمایت از دستگاه هایی که در حوزه تامین مسکن فعالیت می کنند، عنوان کرد: دستگاه های متولی امر مسکن از تمامی حمایت های ملی ممکن برای ساخت مسکن در استان استفاده کنند.
وی با تاکید بر لزوم هم افزایی دستگاه های مربوط برای تامین مسکن عنوان کرد: برنامه های تامین مسکن باید در قالبی واحد پیگیری شود.
استاندار با اشاره به امکان تغییر کاربری اراضی متعلق به سازمان زمین و مسکن برای افزایش ارزش و فروش آنها، عنوان کرد: با فروش این زمین ها می توان زمین هایی در بافت فرسوده تملک کرد و در آن مناطق خانه سازی انجام شود.
طالبی در انتها خاطر نشان کرد: در طرح های مسکن باید برنامه ویژه ای برای شهرستان ها داشت چرا که غفلت از این موضوع موجب مهاجرت و توسعه نا متوازن خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا