استاندار یزد از آمادگی کامل تمامی عوامل اجرایی و نظارتی استان برای برگزاری پرشور انتخابات خبر داد.

به گزارش یزدفردا: محمدعلی طالبی، استاندار یزد با بیان اینکه استان یزد آمادگی بسیار خوبی را برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ دارد، گفت: به منظور جمع آوری آرای مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶۶ شعبه اخذ رای در سراسر استان یزد پیش بینی شده است.

او با اشاره به استقبال یزدی‌ها برای ثبت نام در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، اظهارداشت: حدود چهار هزار نفر برای برای این دوره از انتخابات شورا‌ها ثبت نام کردند که از این تعداد حدود۳۵۰۰ داوطلب تایید صلاحیت شده و هم اکنون مشغول انجام تبلیغات هستند.

استاندار یزد ادامه داد: داوطلبان انتخابات شورا‌ها برای حضور در ۲۴ شورای شهر و ۳۹۷ شورای روستا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

طالبی به تمهیدات اندیشیده شده جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه در سایه رعایتدستورالعمل‌های بهداشتی اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی جهت اطمینان از پیشگیری از شیوع کرونا در سطح استان انجام گرفته که افزایش ۲۰۰ شعبه به شعب اخذ رای نسبت به دوره قبلی انتخابات؛ در راستای ایجاد پراکندگی بیشتر در شرایط کرونایی، یکی از این اقدامات است.

او برگزاری انتخابات حتی المقدور در فضای باز، با رعایت فاصله گذاری، ضدعفونی، الزام به استفاده از ماسک و پیش بینی شعب ویژه برای اخذ رای از بیماران کرونایی را از دیگر پیش بینی‌های صورت گرفته در این راستا عنوان کرد.

استانداریزد با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات در استان مشارکت دارند، تصریح کرد: به منظور اطمینان از سلامت عوامل شعبه اقداماتی صورت گرفته است.

طالبی با بیان اینکه به مشارکت مردم در انتخابات بسیار امیدوار هستیم، گفت: میزان مشارکت مردم استان یزد در ۳۴ دوره از ۳۷ دوره انتخابات برگزار شده در کشور، بالاتر از متوسط کشور برآورد شده است.

او با بیان اینکه یزد در انتخابات گذشته ریاست جمهوری با مشارکت ۹۶/۴ درصدی جایگاه اول کشور را بدست آورد، اظهارداشت: یزد در بسیاری از ادوار انتخابات جایگاه‌های اول، دوم و سوم را داشته و با همین شرایط، امیدواریم فضای کشور هم به سمتی برود که شاهد حضور و مشارکت بسیار خوب مردم در انتخابات باشیم.

استاندار یزد بیان کرد: مطمئنا مشارکت خوب مردم در انتخابات به طرح‌ها و برنامه‌هایی که در روند توسعه آینده استان وجود دارد، کمک می‌کند.

طالبی در انتها تاکید کرد: در استان یزد فارغ از همه اختلافات سیاسی، جناحی و سلیقه‌ای که وجود دارد، روند بسیارخوبی با تعامل، هماهنگی و همکاری ایجاد کردیم و توانسته ایم برنامه‌های استان را به اشتراک نظر نخبگان استان گذاشته و از قِبَل آن شاهد توسعه خوب و پایدار در استان یزد باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا