رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: با توجه به قدمت تاریخی شهرستان ابرکوه و وجود سرو ۴۵۰۰ ساله و ابنیه زیبای قدیمی، توجه به اقتصاد گردشگری در این شهرستان ضروری است.

به گزارش یزدفردا: غلامعلی دهشیری، صبح سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه، بر توجه به صاحبان حِرَف در زمینه گردشگری تأکید کرد و اظهار داشت: باید برای رونق گردشگری و ایجاد بسترهای مناسب اشتغال‌زایی در این زمینه برنامه‌ریزی شود تا در دوران پسا کرونا رونق مضاعفی در این موضوع صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، مردمی بودن را از الزامات سند تحول قوه قضائیه دانست و تصریح کرد: دسترسی آسان مردم به قوه قضاییه، در کنار آنان بودن و عرضه خدمات بی‌منت به آحاد جامعه یک رسالت مهم و اساسی در دستگاه قضایی است.

دهشیری، اهتمام به ارتقاء دانش حقوقی مردم را خواستار شد و گفت: عدم اطلاع کافی مردم از مسائل قانونی موجب ایجاد مشکلات برای آنان در فرآیندهای رسیدگی می‌شود که انتظار است از ظرفیت‌های مختلف و کمک سمن‌ها در زمینه آموزش و بالا بردن دانش حقوقی آحاد جامعه اقدام شود.

وی بر شناسایی روزنه‌های فساد و مقابله با فرآیندهای فسادزا تأکید کرد و ابراز داشت: باید با استفاده از ظرفیت رسانه و کمک های مردم، روزنه‌های فساد را شناسایی کرد و در زمینه مقابله و برخورد با فساد و مفسد حرکت کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد، ناامید کردن مردم را از حربه های دشمن دانست و بیان داشت: دشمن به‌دنبال ایجاد ناراحتی و ناامید کردن مردم است به‌همین دلیل نیز مشکل بنزین را با حمله و جنگ سایبری راه انداخت که با هوشمندی مسئولان و شعور بالای مردم تیر آن‌ها به سنگ خورد.

دهشیری ادامه داد: جنگ سایبری از حربه‌های جدید دشمنان است که پس‌از ناامیدی آنان از دیگر عرصه ها به این عرصه روی آورده‌اند.

وی تاکید کرد: عرصه سایبر و جنگ الکترونیک عرصه‌ای جدید و خطرناک است که در این زمینه نیز باید با هوشمندی در میدان حاضر شد و تمهیدات لازم اندیشیده و بکار بست.

در این مراسم از زحمات میثم رنجبر تقدیر و محمد گلستانی به‌عنوان دادستان ابرکوه معرفی شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا