امام جمعه یزد گفت: هر سطر صحیفه سجادیه یک درس است، اما اینکه چگونه این درس‌ها را به مردم ارائه دهیم، هنری است که باید به آن تسلط پیدا کنیم.

به گزارش یزدفرداآیت الله محمدرضا ناصری در اولین جلسه بنیاد صحیفه سجادیه گفت: صحیفه سجادیه کتابی است که به مخاطبان خود درس زندگی می‌دهد و مباحث کاربردی بسیاری در زمینه‌های مختلف حقوقی و سایر حوزه‌ها دارد.

وی افزود: نحوه کاربردی و القا کردن محتوای این کتاب در بین مردم بسیار حائز اهمیت است و وظیفه داریم که به نحو شایسته‌ای این موضوع را برای همه اقشار جامعه در نظر بگیریم.

آیت الله ناصری تاکید کرد: هر سطر صحیفه سجادیه یک درس است، اما اینکه چگونه این درس‌ها را به مردم ارائه دهیم، هنری است که باید به آن تسلط پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی باید در نقاط دور دست نیز برگزار شود، اظهار داشت: باید از مشارکت جمعیت دانش آموزی به درستی استفاده شود و نوجوانان و جوانان را در این زمینه‌ها به کار بگیریم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حالی که دشمنانی که به دنبال تفرقه افکنی هستند و تبلیغات زیادی علیه شیعه انجام می‌دهند متاسفانه ما نتوانسته ایم بسیاری از حقایق مکتب تشیع را به جوانان ارائه کنیم.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: لازم است برای ارائه مطالب کتب ارزشمندی همچون نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و... از ابزار هنر بیشتر استفاده شود و با سلیقه و شناخت ذائقه جوانان و نوجوانان، به تولید محتوا در این زمینه بپردازیم.

آیت الله ناصری تصریح کرد: هرچه از این کتب ارزشمند غفلت کنیم، استعمارگران فرهنگ مدنظر خود را در جامعه ما مسلط می‌کنند که نمونه آن دوری جوانان از کانون خانواده ها، نگهداری از حیوانات خانگی و از بین رفتن عاطفه و از هم پاشیدن خانواده‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه صحیفه سجادیه باید به برنامه زندگی مردم تبدیل شود، افزود: در مورد بسط و گسترش این مطالب به جامعه باید به نحوی اقدام شود که این کتب ارزشمند به دروس مدارس افزوده و در کنار آن، نشر گسترده‌ای در فضای مجازی از محتوای آن‌ها داده شود.

امام جمعه یزد بر لزوم استمرار این جلسات تاکید کرد و گفت: طرح‌ها و برنامه‌هایی که می‌تواند سبک زندگی را در جامعه به نحوه گسترده القا کند، جمع بندی و دسته بندی کنید و کار جدیدی در رابطه با گسترش فرهنگ صحیفه و سجادیه و تبیین سبک زندگی که امام سجاد (ع) در این کتاب مطرح کرده اند، ارائه دهید.

در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های دو ساله بنیاد صحیفه سجادیه، نشست‌های انجام شده با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سپاه الغدیر، اتاق اصناف، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و ... ارائه شد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا