حسین فلاح فرماندارمیبد با حضور در محل جدید موزه علوم طبیعی شهرستان میبد واقع در بلوار قاضی میرحسین که مدیر آموزش‌وپرورش، فرمانده سپاه، صمت و محیط‌زیست هم حضور داشتند از راه‌اندازی موزه علوم طبیعی دانش‌آموزی در این محل در هفته آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد؛ فرماندارمیبد بابیان اینکه این ساختمان با کمک خیرین و با 600 میلیون تومان هزینه مرمت‌شده است افزود: مجموعه جانوری استان محمود بنا پور می‌تواند سال‌ها، دانش آموزان شهرستان را با حیات‌وحش و گونه‌های جانوری آموزش و آشنا کند.

فلاح گفت: استاد بنا پور قریب چهل سال است که باانگیزه و علاقه شخصی خود، گنجینه‌ای از حیات‌وحش را از پستانداران، خزندگان، پرندگان و گونه‌های مختلف جانوری جمع‌آوری و در قالب نمایشگاه‌ها در معرض دید عموم مردم و گردشگران قرار دهد.

فرماندارمیبد تصریح کرد: بنا پور امروز یک استاد به‌تمام‌معنا به لحاظ علمی در شناخت انواع حیوانات به‌ویژه مارهای سمی و غیر سمی دارد که دغدغه‌اش کمک به شناخت محیط اطراف و جانوران و مهربانی با طبیعت است چراکه خیلی از گونه‌های جانوری به‌ویژه مارها به علت عدم شناخت کافی از سوی انسان‌ها در طبیعت موردحمله و نابودی قرارمی گیرند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا