سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت:مباحث آموزشی باید به صورت کیفی برگزار شود؛ چرا که افراد آموزش دیده کمتر دچار مشکل می شوند و قطعا از حجم پرونده های شکایات حوزه تعاون کاسته می شود.
به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمدرضا فلاحتی سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون یزد دیدار و گفتگو کرد.
وی با بیان اینکه در یزد بستر و ظرفیت رشد و پیشرفت تعاونی ها وجود دارد خاطرنشان کرد: افراد زیادی در حوزه تعاون استان تلاش کرده اند که یزد به عنوان «پایتخت تعاون ایران» شناخته شود.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد اتاق تعاون را بازوی کمکی این اداره برشمرد و افزود: اتاق تعاون دارای ظرفیت بالایی است و می تواند در بخش های مختلف یاری گر این اداره باشد؛ سعی و تلاش ما هم این است که اتاق تعاون به عنوان بخشی که می تواند به عنوان بازوی فکری و عملی این اداره باشد، تقویت شود.
وی عدم آموزش و نظارت کافی و کیفی در حوزه تعاونی ها را عامل برخی مشکلات پیش آمده در شرکت تعاونی های استان عنوان و تاکید کرد: افرادی که قصد دارند شرکت تعاونی تشکیل دهند در ابتدا باید کارگروهی و قوانین تعاون را آموزش ببینند تا مجبور نشوند پس از مدتی شرکت را منحل و یا به حال خود رها کنند.
فلاحتی آموزش و نظارت را دو بالی دانست که باید در تعاون به آن توجه ویژه ای شود و افزود: مباحث آموزشی باید به صورت کيفی برگزار شود؛ چرا که افراد آموزش دیده کمتر دچار مشکل می شوند و قطعا از حجم پرونده های شکایات این حوزه کاسته می شود.
این مقام مسئول استانی در ادامه خواستار تشکیل اتاق فکر متشکل از مدیران عامل موفق شرکت های تعاونی شد و بیان کرد: در وزارت مردم یکی از اهدافی که دنبال می شود تقویت تعاونی هاست و در استان هم باید به دنبال ایجاد تحول در این حوزه باشیم؛ برگزاری نشست های هم اندیشی با تعاونی ها موفق استان یکی از راهکارهای کمک به دیگر تعاونی هاست.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه اتاق تعاون به عنوان مرجع رسیدگی به شکایات بخش تعاون مطرح است افزود: رای های صادره از طرف اتاق تعاون لازم الاجرا است و حضور افراد باتجربه که با قوانین تعاون آشنا بوده و از لحاظ قوانین مدنی نیز قوی باشند باعث می شود رسیدگی ها دقیق تر صورت گیرد. همان طور که در استان این گونه هست.
در این نشست زاهد پناه رئیس اتاق تعاون استان گفت: در اتاق تعاون استان تاکنون به 750 پرونده رسیدگی شده است که در سطح کشور بی سابقه است.
وی افزود: ثبت تغییرات شرکت ها، تشکیل تعاونی، صدور کارت بازرگانی برای شرکت های تعاونی، آموزش و ... برخی اقداماتی است که این اتاق انجام می دهد.
زاهد پناه با اشاره به شرایط مسکن های کارگری در استان خاطرنشان کرد: تاکنون و پس از پالایش هایی که صورت گرفته 500 پرونده متقاضیان تکمیل شده و آماده واگذاری زمین هستند که در منطقه خضرآباد زمین به مساحت 72 هکتار به این امر اختصاص یافته است.
 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا