آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در نشست شورای آموزش‌وپرورش با اشاره به مواجه آموزش‌وپرورش میبد با دوره بازنشستگی جمع قابل‌توجهی از معلمان و جایگزینی نسل جوان‌تر مدیریت مدارس و بر دوش گرفتن مسئولیت، از اجرای طرح توانمندسازی و مهارت افزایی مدیریت مدارس شهرستان میبد خبر داد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: طرح توانمندسازی و مهارت افزایی مدیریت مدارس شهرستان میبد در قم، زیر نظر تیمی از متخصصان تعلیم و تربیت در حوزه و دانشگاه تهیه‌شده است و نسخه پنجم آن در حال نهایی شدن است.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه این طرح مرحله نهایی خود را در پیش‌گرفته است تصریح کرد: هدف این طرح تربیت مدیران آگاه، با گفتمان انقلاب اسلامی، توانا، کارآمد، مسئول و با رویکرد تکیه‌بر بنیادهای نظری، تربیت اسلامی، جامع، مدیریت علمی و کارآمد، مدارس مسئله محوری نسبت به مدیریت در مدرسه و رویکرد کاربردی، تجربه پژوهی و عملی و شبکه‌سازی مخاطبان و اشتراک تجارب و آیند نگر در هفت عنوان درس هرکدام به میزان دو واحد ارزش طراحی‌شده است.

عضو شورای خبرگان رهبری پیش به سمت حضوری در مدارس شهرستان میبد را مرهون تلاش‌های شبکه بهداشت و درمان و آموزش‌وپرورش خواند و گفت: باید با استفاده از ابزارهای تشویقی و قانونی، گسترش واکسیناسیون را به صد درصد رساند.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: علاوه بر دقت در رعایت پروتکل‌ها آموزش‌وپرورش باید آمادگی برای شرایط جدید هرگونه تغییر و تحولاتی که ممکن است با شیوع سویه‌های جدید پیش بیاید داشته باشد.

امام‌جمعه میبد گفت: معلمان و مربیان باید با هوشمندی و تلاش مضاعف خلع‌ها و آسیب‌های که در این دو سال دانش آموزان لحاظ علمی داشتند جبران کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هفته نهضت سوادآموزی و معلولین را به معلمان و مربیان و همه‌کسانی در خدمت گسترش سواد و معلولین داشتند تبریک گفت.

تأکید بر ادای حق وقف، بازسازی سند گام دوم با شاخص‌های تعریف‌شده، تلاش مضاعف بر ارتقاء شاخص‌های رشد علمی، اخلاقی و معنوی دانش آموزان غیربومی و اتباع، تکمیل طرح فهم قرآن و گسترش آن به همه سطوح، پی گیری پیوست‌های آموزش‌وپرورش در دارات، تخمین دقیق و برنامه نهضت سوادآموزی برحسب عدد ورقم و ارائه آن به‌طوری‌که افراد زیر پنجاه سال باسوادی به 99 درصد برسد از تأکیدات آیت‌الله اعرافی در این نشست بود.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش میبد در ادامه بیانات خود بر اجرای الگوی معماری ایرانی اسلامی در پروژه‌های آموزش‌وپرورش تأکید کرد و گفت: طرح نمای سنتی در مدارس نقش مهمی در تربیت دارد و شهرستان میبد هم در این زمینه باید پیشگام و سال 400 اولین الگوی معماری ایرانی اسلامی را در مدارس عملیاتی کند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا