کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان مهریز: از دویست مورد حیوان گزیدگی از ابتدای سال تاکنون نود و چهار مورد آن مربوط به گازگرفتگی سگ بوده است.

به گزارش یزدفردااعتماد العلماء افزود: با افزایش بی رویه و روز افزون جمعیت سگ‌های ولگرد و بلاصاحب و افزایش تماس‌های موثر این حیوانات با یکدیگر و با حیات وحش مثل شغال و روباه، احتمال افزایش گردش ویروس هاری در بین این حیوانات و انتقال به انسان بالا رفته است و متاسفانه شاهد افزایش موارد بیماری در بین حیوانات و افزایش موارد حیوان گزیدگی انسان‌ها در سطح شهرستان هستیم.

وی افزود: این بیماری یکی از بیماری‌های ویروسی مشترک انسان و حیوان است و بدنبال انتقال به انسان خطر مرگ حتمی مبتلایان را به دنبال دارد بنابراین اقدامات پیشگیرانه، از اهمیت خاصی برخوردار است و صرف هر گونه هزینه‌ای برای حفظ جان انسان‌ها قابل توجیه می‌باشد.

اعتمادالعلماء ادامه داد: از دویست مورد حیوان گزیدگی از ابتدای سال تاکنون نود و چهار مورد آن مربوط به گازگرفتگی سگ بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته هفت مورد هاری مثبت در سطح شهرستان داشتیم و هزینه درمان هر مورد حیوان گزیدگی جهت واکسیناسیون و سرم درمانی حدود دو تا سه میلیون تومان می‌باشد.

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان مهریز تاکید کرد: با توجه به افزایش کانون‌های بیماری هاری، افزایش موارد حیوان گزیدگی در اثر ابتلا به این بیماری طی سالیان اخیر، مدیریت این بیماری در بخش‌های مختلف مرتبط با سلامت انسان و حیوانات باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا