یزدفردا: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهریز: کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی یکی از پیامد‌های مثبت توسعه ورزش و ساخت مکان‌های جدید ورزشی در این شهرستان است.

به گزارش یزدفردارئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهریز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهر گفت: شهرستان مهریز جزء شهرستان‌هایی است که بیشترین آسیب اجتماعی را از همجواری با پاسگاه شهید مدنی مهریز می‌بیند و متاسفانه هیچ عائداتی برای فعالیت‌های ورزشی در شهرستان در نظر گرفته نشده است.

محمدی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در ورزش هزینه نیست بلکه عامل مؤثری در کاهش روزافزون انواع آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود. افزود: باید شورای هماهنگی مواد مخدر از طریق هزینه کشفیات و یا موارد دیگر نگاه و توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشد.

وی ادامه داد: مهریز ورزشکاران توانمند متعددی در رشته‌های مختلف دارد که نیازمند حمایت همه جانبه هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهریز بیان داشت: ورزش می‌تواند زمینه رشد، نشاط و پویایی جامعه را به همراه داشته باشد اگر بخواهیم مسیر جوانان را در راستای ارزش‌های دینی و اخلاقی سوق دهیم باید به زمینه گسترش حوزه ورزش بیشتر توجه کنیم.

علیرضا محمدی خرم دشتی از افزایش سرانه ورزشی در این شهرستان خبر داد و گفت: سرانه ورزشی در شهرستان مهریز سال در سال ۹۶ نودو پنج سانتیمتر بوده که در سال ۱۴۰۰ به یک متر و چهارده سانتیمتر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ باشگاه ورزشی در شهرستان مهریز فعالیت دارد از افزایش ۴۵ درصدی ورزشکاران سازمان یافته و بیمه شده در این شهرستان خبر داد و افزود:در مجموع در شهرستان ۲۱۷۰ نفر ورزشکار، بیمه و سازمان دهی شده اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهریز اظهار کرد: در سال گذشته علاوه بر اجرای طرح آمایش سرزمین برای بهره‌مندی هیات‌های ورزشی از اعتبارات ورزشی موفق به راه‌اندازی خانه ورزشی روستایی در دهستان‌های این شهرستان شدیم و مجموع این خانه‌ها را به ۱۷ خانه در سطح روستا‌های دارای ظرفیت ورزشی افزایش دادیم که تعداد آن‌ها در سال ۹۶ پنج خانه بوده است.

محمدی خرم دشتی با اشاره به اینکه شهرستان مهریز جزو چهار شهرستان برتر استان در حوزه ورزش می‌باشد اظهار داشت:در سال جاری اولویت این اداره توجه ویژه به ورزش روستایی عشایری با شعار عیار پهلوانی، جوانان انقلابی می‌باشد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا