یزدفردا: مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان در حوزه راه، احداث آزادراه اردکان- مهریز است.

به گزارش یزدفردا: احسان خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد  با بیان اینکه معاونت‌های پنج گانه اداره کل راه و شهرسازی هر کدام به اندازه یک اداره کل مسئولیت و حجم کار و برنامه دارند، اظهار داشت: معاونت مهندسی و ساخت یکی از این معاونت هاست که کار‌های اجرایی مربوط به ساخت ادارات و ساختمان‌های دولتی و همچنین حوزه راه را برعهده دارد.

اوافزود: در حوزه راه پروژه‌های بزرگی اتفاق می­افتد، لذا در این معاونت علاوه بر زیاد بودن حجم کار، سلامت سیستم و همکاران نیز حائز اهمیت است.

خواجه رضایی با بیان اینکه یکی از امتیازات استان یزد این است که شاه راه اصلی کشور است، خاطرنشان کرد: بخشی از شریان اصلی عبور بار و حمل و نقل کشور از طریق این استان امکان پذیر می­ شود. قسمتی از کار‌های مربوط به راه‌ها و جاده‌ها را اداره کل حمل و نقل انجام می­ دهد، ولی احداث راه‌های اصلی همچنان برعهده اداره کل راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد یکی از دستور کار‌های مهم این اداره کل در حوزه احداث راه‌ها را مربوط به احداث آزاد راه نطنز_سیرجان (قطعه سوم اردکان تا مهریز) دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی در حوزه راه در حال حاضر پیگیری امور مربوط به احداث بزرگراه اردکان- مهریز است، که اگر این اتفاق به خوبی رقم بخورد، موجب یک تحول اساسی در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل استان خواهد شد.

خواجه رضایی در ادامه از استاندار یزد بابت اهتمام ویژه به پیگیری موضوع احداث این بزرگراه در سطح ملی تقدیر کرد و گفت: در حال حاضر تمام مسئولان استان هم نظر هستند و در خصوص احداث این بزرگراه پیگیری‌های لازم در حال انجام است و اهمیت احداث این بزرگراه برای آینده استان به گونه‌ای است که باید شروع شدن این پروژه از هم اکنون به ادبیات مدیران استان اضافه شود و کار باید از یک نقطه‌ای شروع شود و البته در حال حاضر این موضوع دغدغه مجموعه مدیران استان یزد است و امیدواریم نتیجه نیز مطلوب مردم باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان معاونت مسکن و ساختمان این اداره را نیز از حوزه‌های جذاب و دارای اهمیت برای مردم و مسئولان در دولت جدید دانست و گفت: خوشبختانه با توجه به تلاش‌ها و جدیت همکارانم در اداره راه و شهرسازی، استان یزد در هفته‌های گذشته به تشخیص وزیر راه و شهرسازی به عنوان استان پیشگام در زمینه مسکن شناخته شد.

او با اشاره به تشکیل شدن منظم جلسات شورای مسکن استان یزد در استانداری از اهتمام ویژه استاندار به تشکیل این جلسات تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه در استان یزد دغدغه تشکیل شدن منظم جلسات شورای مسکن را نداریم و استاندار تاکید دارند که به هر نحو این جلسات یا باحضور شخص ایشان و یا معاونین استاندار که در این حوزه مسئولیت دارند تشکیل شود و دستور کار جلسات به شکل مرتب و با برنامه به صورت هفتگی توسط ایشان پیگیری می­شود و گزارشات مربوط به این حوزه را به صورت مرتب از مسئولان دریافت و بررسی می­‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به پروژه نهضت ملی مسکن و اجرای آن در استان یزد گفت: پیشرفت فیزیکی که در خصوص اجرای این پروژه در استان یزد شاهد هستیم را در کمتر جای کشور مشاهده می­کنیم. پروژه بلوار نواب صفوی، پروژه مهریز و ۲۰۰ واحدی یزد هم اکنون تحویل متقاضیان شده و سایر پروژه‌ها نیز در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی مطلوبی نیز داشته است.

خواجه رضایی با بیان اینکه مقرر شده بود که در شهر یزد پروژه نهضت مسکن ملی به شکل آپارتمانی اجرا و تحویل متقاضیان شود، عنوان کرد: در ابتدای طرح تصمیم بر آپارتمان سازی بود که پس از تجربه طرح اقدام ملی و با توجه به هزینه بالای آپارتمان سازی و نیز موضوعات فرهنگی و اجتماعی، تصمیم به ویلایی سازی در شورای مسکن استان گرفته شد.

او افزود: البته ساخت واحد ویلایی آن هم برای ۳۰ هزار متقاضی (شهر یزد) کار ساده‌ای نیست و بنده نیز این موضوع را می­دانم، اما ساخت آپارتمان با توجه به شرایط اقتصادی فعلی بسیار پر هزینه است و ممکن است بسیاری از متقاضیان مجبور به انصراف شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از تصمیم استان به ساخت واحد‌های ویلایی در پروژه نهضت ملی مسکن خبرداد و گفت: این واحد‌ها در متراژ ۲۵۰ متر مربعی (در شهرستانها) و به شکل سه خوابه طراحی و ساخته خواهند شد؛ البته این واحد‌ها به شکلی طراحی می‌شود که قابلیت ساخت تدریجی را داشته باشند و پروژه‌ها به صورت نیمه ساز تحویل متقاضی می­گردد و این امکان برای متقاضیان فراهم است که به تدریج به تکمیل ساختمان بپردازند.

خواجه رضایی راهکار مورد نظر وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت واحد‌های ویلایی پروژه نهضت ملی مسکن را تهاتر زمین در مقابل اجرای آماده سازی پروژه توسط پیمانکار عنوان کرد و گفت: در این خصوص تنها منفعت مردم ملاک بوده است و آماده سازی زیرساخت‌ها به این طریق برای مردم کم هزینه‌تر خواهد شد و ان شاا... در نهایت نیز امکان پرداخت هزینه‌ها و اقساط برای متقاضیان راحت‌تر از پرداخت هزینه‌های واحد‌های آپارتمانی است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا