یزدفردا: رئیس اداره محیط زیست مهریز: از ابتدای سال جاری ۴۰ مورد راس حیوان بر اثر برخورد با خودرو در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران تلف شده اند.

به گزارش یزدفردا: خواجه در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: منطقه حفاظت شده کالمند بهادران در مسیر بزرگراه و جاده قرار دارد و این عامل تلفات و حوادث جاده‌ای برای حیات وحش است.

وی افزود: طی شش ماه اخیر ۴۰ رأس از حیات وحش این منطقه بر اثر حوادث جاده‌ای تلف شدند. گونه‌های تلف شده شامل آهو، گورخر، روباه، شغال و گرگ است.

رئیس اداره محیط زیست مهریز با اشاره به استقرار صنایع آلاینده در مهریز تصریح کرد: حدود ۳۰ واحد آلاینده در شهرستان مهریز  در زمینه کاشی و سرامیک و معادن شن و ماسه و فولاد فعالیت دارند که هرچند کنترل توسط بخش‌های آلاینده صورت می‌گیرد، اما در تجمع آلودگی و ناسالم بودن هوای شهر مهریز تاثیرگذار هستند.

وی تردد وسایل نقلیه موتوری و وسایل گرمایشی منازل را از دیگر عوامل آلایندگی هوای شهر عنوان کرد و اظهار داشت: از پایان تیرماه تاکنون ۱۴۲ روز هوای قابل قبول، ۱۱ روز هوای پاک و ۲۷ روز هوای ناسالم در مهریز ثبت شده و در مجموع هوای این شهر سالم است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا